راهکارهای ضربتی برای جلوگیری از خاموشی‌ها

مجری طرح‌های بهینه سازی گفت: با افزایش دما در روزهای اخیر میزان مصرف به 49 هزار و 540 مگاوات رسید.

پیک 49540 مگاواتی در پی افزایش دما/ راهکارهای ضربتی برای جلوگیری از خاموشی‌هااحمدرضا توکلی مجری طرح‌های بهینه سازی ساختمان سازمان بهره‌وری انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با افزایش دما در روزهای اخیر ما شاهد افزایش مصرف برق هستیم به گونه‌ای که در روز گذشته میزان مصرف به 49 هزار و 540 مگاوات رسید که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 47 هزار و 106 مگاوات بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: بخش خانگی با مصرف 32.2 درصد کل جزو اصلی ترین و پر مصرف ترین مشترکان صنعت برق به حساب می‌آید.

توکلی در ادامه به دلایل افزایش پیک اشاره و بیان داشت: ورود تمام سیستم‌های سرمایشی به مدار و استفاده بی رویه از کولر‌های گازی آن هم در مناطقی با آب و هوای خشک از جمله مهمترین دلیل افزایش پیک مصرف است.

مجری طرح‌های بهینه سازی ساختمان سازمان بهره‌وری انرژی در خصوص سیستم های سرمایشی اظهار داشت: با گسترش استفاده ازکولرهای گازی هم اکنون شاهد مصرف 15 تا 20 مگاوات برق این سیستم‌ها هستیم.

گفتنی است کولرهای گازی 4 برابر کولرهای آبی مصرف برق دارد.

وی در ادامه به راهکارهای ضربتی برای کاهش مصرف برق اشاره و بیان داشت:استفاده از سایبان برای کولرهای آبی، عایق‌کاری کانال کولر، تنظیم دمای کولر بر روی دمای آسایش(24 تا 26 درجه)، استفاده از روشنی‌های طبیعی در روز می‌تواند در کاهش مصرف برق و جلوگیری از خاموشی‌های ناگهانی جلوگیری به عمل آورد.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: مصرف ، برق ، سیستم سرمایشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار