رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه 68 درصد جامعه پزشکی در شهر تهران حضور دارند، گفت: 90 درصد تبلیغات پزشکی توسط افراد غیر‌پزشک انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا زائی رئیس ساز مان نظام پزشکی در ادامه نشست خبری که به مناسبت روز پزشک صبح امروز در سازمان نظام پزشکی برگزار شد در خصوص اظهار کرد: سال 93، بالای 96 درصد افراد جامعه پزشکی براساس نظام نامه میان سازمان نظام پزشکی و سازمان امور مالیاتی عمل کردند، متاسفانه سازمان دیوان عدالت اداری این تفاهم نامه را باطل کرد سازمان نظام پزشکی تلاش‌هایی برای برگشت این تفاهم نامه کرد.

وی افزود: با توجه به آن که زمان ارسال اظهار نامه مالیاتی به اتمام رسیده قرار است سازمان نظام پزشکی نشستی با سازمان امور مالیاتی برگزار کند و در آن به بحث مالیات پزشکان خواهیم پرداخت، سعی می‌کنیم از قرائن مالیاتی پزشکان مراقبت کنیم تا هیچ گونه اجحافی در حق پزشکان نشود به خصوص داروسازان، شکایت‌هایی در این زمینه داشتند تا یکی دو ماه آینده دفترچه چگونگی محاسبه مالیات پزشکان منتشر خواهد شد.

 رئیس سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: طبق آمارها پیش بینی می‌شود بیش از 68 درصد جامعه پزشکی در شهر تهران حضور داشته باشند باید بسته‌های تشویقی را برای خدمت پزشکان در مناطق محروم طراحی کنیم.

زالی با اشاره به حضور 2200 پزشک متخصص در مناطق استان‌ها ادامه داد: این تعداد پزشک از ابتدای مهر ماه در مناطق استان‌ها به فعالیت می‌پردازند که به جای طرح اجباری پزشکان می‌توان از روش بومی‌ گزینی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه این مسئله که 3 بیمار به طور همزمان توسط پزشک ویزیت شوند، یک تخلف محسوب می‌شود، افزود: درباره ویزیت پزشکان نیز کاری مشترک با شورای عالی بیمه در زمینه استاندارد سازی ویزیت پزشکان انجام خواهد شد هم اکنون هیچ ضابطه‌ای در خصوص ویزیت بیمار وجود ندارد این مسئله به نبود نظام ارجاع در زمینه سلامت باز می‌گردد.

رئیس سازمان نظام پزشکی در خصوص تبلیغات پزشکان بیان کرد: در صورتی که تبلیغات پزشک جنبه اطلاع رسانی داشته باشد هیچ گونه اشکالی ندارد و باید برای این کار از سازمان نظام پزشکی مجوز بگیرد.

افراد غیر پزشک صاحبان 90 درصد تبلیغات پزشکی
زالی ادامه داد: 90 درصد تبلیغات پزشکی توسط افراد غیر پزشک انجام می‌شود مجوز تبلیغات پزشکان توسط سازمان نظام پزشکی 6 ماه خواهد بود و رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها نیز قبل از درج تبلیغ در رسانه خود از سازمان نظام پزشکی استعلام کنند.

بی ‌اطلاعی 60 درصد پزشکان از لزوم اخذ مجوز تبلیغ
وی بیان کرد: 60 درصد پزشکان از واجب بودن مجوز تبلیغات از سازمان نظام پزشکی بی‌اطلاع هستند و 10 درصد تخلفات پزشکی سال 93 در زمینه تبلیغات پزشکان بود.

امضای تفاهم نامه میان سازمان نظام پزشکی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
وی در خصوص برنامه سازمان نظام پزشکی در خصوص تبلیغات پزشکان بیان کرد: سازمان نظام پزشکی قرار است برای رسیدگی بر تبلیغات پزشکان تفاهم نامه‌ای با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا کند در این تفاهم نامه بر لزوم استعلام از سازمان نظام پزشکی قبل از درج آگهی تبلیغاتی پزشکان تاکید خواهد شد.

لزوم تغییر مهندسی عادلانه در شورای عالی بیمه
رئیس سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: نبود مهندسی عادلانه در شورای بیمه سلامت سبب شد کار بیمه‌ها به خطا برود مهندسی شورای عالی باید تغییر کند و متوازن شود.

در ادامه مراسم ساعی، معاون رفاهی و پشتیبانی روز پزشک اظهار کرد: قرار است بر اساس ضوابطی تعیین چهره ماندگار در زمینه پزشکی زیر نظر رئیس سازمان نظام پزشکی انجام شود 


گفتنی است؛‌مراسم روز پزشک امسال در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار