دبیر انجمن علمی داروسازان ایران گفت: به جایگاه داروسازان در طرح تحول سلامت بی‌توجهی شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید خویی، دبیر انجمن علمی داروسازان ایران، در نشست خبری انجمن داروسازان که صبح امروز در محل این انجمن برگزار شد، با اشاره به مصرف داروهای آنتی‌بیوتیک در خوددرمانی اظهار کرد: داروهای آنتی‌بیوتیک جزو داروهای بدون نسخه محسوب نمی‌شود و ارائه آن به بیمار توسط داروخانه‌‌ها، بدون نسخه تخلف پزشکی است.

وی افزود: کمتر از یک درصد داروهای موجود در دنیا را نمی‌توان در کشور ساخت، اما ساخت بسیاری از این داروها مقرون به صرفه نخواهد بود، به دلیل رقابت کنونی میان شرکت‌های دارویی در داخل کشور راهی جز گسترش تجارت در این زمینه وجود ندارد.

سوژه خبری شدن پزشکی خطرناک است 
وی با اشاره به اینکه پزشکی، سوژه خوبی برای خبرسازی در یک سال اخیر شده است، تصریح کرد: بروز این مسئله برای جامعه پزشکی خطرناک است، اگر اعتماد جامعه نسبت به پزشکان سلب شود، با ضررهای این مسئله برای جامعه مواجه خواهیم بود.

مذاکرات نظام پزشکی و سازمان غذا و دارو در حال نهایی شدن است
وی ادامه داد:‌ قرار بود تعدادی از صلاحیت‌های سازمان غذا و دارو در خصوص دارو به سازمان نظام پزشکی منتقل شود، در این واگذاری صدور پروانه پزشکی برای داروسازان و نظارت‌ها مطرح بود هم‌اکنون این مذاکرات در حال نهایی شدن است و هنوز توافق میان این دو سازمان در خصوص صدور پروانه به مرحله نهایی خود، نرسیده است.

تعیین حق فنی ناچیز برای داروسازان
دبیر انجمن علمی داروسازان با اشاره به مسئله تعرفه‌های داروسازان بیان کرد: تنها حق فنی داروسازان داروخانه‌ها، در کتاب تعرفه‌ها در نظر گرفته شد، میزان آن نیز بسیار ناچیز بود در حالی که داروسازان مشاوره خود درمانی را به صورت تخصصی برای مراجعین به داروخانه‌ها انجام می‌دهند.

بی‌توجهی به جایگاه داروسازان در طرح تحول سلامت
خویی با اشاره به جایگاه داروسازان در طرح تحول سلامت افزود: به جایگاه داروسازان در طرح تحول سلامت بی‌توجهی شده است این مسئله می‌تواند کارآمدی آن‌ها را به نحو قابل توجهی، تحت تأثیر قرار دهد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.