در دیدار با نوری مالکی؛

ولایتی: ارتباط ما با کشورهای منطقه، راهبردی و بلندمدت است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ارتباط ما با کشورهای منطقه یک ارتباط راهبردی بلندمدت است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از ظهر امروز(دوشنبه) در دیدار با نوری مالکی معاون ریاست جمهوری عراق اظهارداشت: امیدوارم این سفر همانند سفرهای قبل در جهت توسعه و تحکیم روابط دو کشور باشد.
 
وی همچنین افزود: امیدوارم روابط دو کشور ایران و عراق ارتباطات مرکزی و پژوهشی را نیز شامل شود و بتوانیم مرکز تحقیقاتی مشابه در عراق را به صورت ارگانیک برقرار کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص با بیان اینکه اگر شخصیت مدبر و قاطع مالکی نبود معلوم نبود ملت عراق اکنون می‌توانست سرفراز باشد، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای شخصیت آقای مالکی ارزش فوق‌العاده‌ای قائل است چرا که وی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خدماتی زیادی را به مردم عراق ارائه کرده است. 
 
 وی با بیان اینکه خوشبختانه همان سیاست در عراق ادامه پیدا کرده است، ظهارداشت: ما برای آینده ایران و عراق ارزش بسیاری قائل هستیم و آینده درخشانی را برای روابط میان این دو کشور پیش‌بینی می‌کنیم. 
 
ولایتی با اشاره به روابط استراتژیک ایران عراق، بحرین، سوریه و یمن تصریح کرد: امروز در جلسه‌ای که نزد مقام معظم رهبری داشتیم، ایشان نیز بر اینکه آمریکایی‌ها به دنبال نفوذ در منطقه هستند،  تاکید داشتند.

وی ادامه داد: آنها قطعا موفق نخواهند شد و جمهوری اسلامی ایران هم در مقابل اقدامات خصمانه دشمنان خواهد ایستاد و از کشورهای دوست خود حمایت خواهد کرد.

به گفته ولایتی، ایران از تمامیت ارزی سوریه، عراق، لبنان و یمن و همه‌ی کشورهایی که با ما روابط نزدیکی دارند، دفاع خواهد کرد و هر نوع حرکتی در جهت تجزیه آنها را توطئه علیه ملت اسلامی می‌داند. 
 
وی با بیان اینکه ارتباط ما با کشور‌های منطقه یک ارتباط مقطعی نیست، افزود: ارتباط ما با کشورهای منطقه یک ارتباط راهبردی بلند مدت است که به یکدیگر گره خورده است. 
 
 رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: هر گروهی که بخواهد در عراق نظرات خود را بیان کند باید از طریق قانون مشخص به این اقدام بپردازد لذا قطعا اگر کسانی خارج از قوانین موجود، کار خلافی را انجام دهند باید با آنها برخورد شود. 

وی گفت: با توجه به اینکه عراق از قوم‌های مختلفی مثل قوم کُرد، برادران اهل تسنن عرب و شیعه تشکیل شده و این 3 بخش با سابقه طولانی یکپارچگی در عراق حضور دارند، اگر زمانی قرار شد یکپارچگی این 3 بخش دچار مشکل شود، ما مانعی نداریم که کمک کنیم تا دوستی بین اینها برقرار شود.
  
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار