رئیس جمهور فعلی آمریکا فقط 17 ماه دیگر میهمان کاخ سفید است و باید برای آینده کاری خود فکری کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز؛ "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، ماه‌های پایانی حضور در کاخ سفید را سپری می‌کند. او به زودی کاخ ریاست‌جمهوری را ترک می‌کند و باید از هم‌اکنون برنامه‌ای برای آینده کاری خود تدارک ببیند.

"اوباما" نیز مانند دیگر روسای جمهور پیشین آمریکا باید ایالتی را برای تاسیس "کتابخانه رئیس جمهور اسبق" انتخاب کند. احداث بنای این کتابخانه، گرداوری تمام کتاب‌ها و پژوهش‌های صورت گرفته در دوران ریاست‌جمهوری "اوباما" و ساخت دفتر کار در آن نیاز به صرف هزینه گزافی خواهد داشت. در چنین مواقعی روسای جمهور از اهدا‌کنندگان مالی پول لازم را تامین می‌کنند. "اوباما" اعلام کرد برای فراهم کردن چنین کتابخانه‌ای که در واقع میراث فرهنگی رئیس جمهور به حساب می‌آید به 800 میلیون دلار کمک هزینه مالی نیاز دارد. بسیاری از نزدیکان "اوباما" معتقدند رقمی که وی اعلام کرده است، کمترین پولی است که برای ساخت این کتابخانه مورد احتیاج است، بهتر بود "اوباما" رقم بیشتری را اعلام می‌کرد. البته تاکنون فقط 4.5 میلیون دلار از این پول تامین شده است و هنوز برای رسیدن به 800 میلیون دلار راه زیادی باقی مانده است. مشاوران نزدیک به "اوباما" نگرانی بابت کم بودن مبلغ اهدا شده به رئیس جمهور ندارند زیرا تجربه نشان داده است پس از پایان دوران ریاست جمهوری، بیشترین حجم کمک‌های مالی به سمت رئیس جمهور سرازیر می‌شود.

"اوباما" هنوز درمورد محل احداث این کتابخانه تصمیم‌گیری نکرده است. برخی معتقدند وی تا چند سال دیگر در واشینگتن اقامت خواهد داشت زیرا ساشا دختر کوچک "اوباما" فقط 14 سال سن دارد و احتمالا خانواده "اوباما" تا اتمام دوران دبیرستان وی در همین ایالت می‌مانند. عده‌ای پیش‌بینی کردند باتوجه به اینکه "اوباما" فارق التحصیل دانشگاه کلمبیا در ایالت نیویورک است، وی کتابخانه و دفتر خود را در نیویورک بنا خواهد کرد. کتابخانه میراث فرهنگی رئیس جمهور آمریکا در هر شهری یا ایالتی که باشد، دانشگاه‌ها و دیگر مراکز آموزشی آن ایالت اجازه استفاده از کتب نفیس آن را خواهند داشت.

"بیل کلینتون" اغلب وقت خود را در کتابخانه خود سپری می‌کند ؛ اما "جرج دبلیو بوش" علاقه‌ای به محیط‌های بسته ندارد و کمتر به کتابخانه اختصاصی‌اش سر می‌زند. پیش‌بینی می‌شود "اوباما" حد میانه را در‌پیش بگیرد و علاوه بر رسیدگی به اوضاع کتابخانه، اموری جانبی را نیز مدیریت کند.

"اوباما" در پاسخ به پرسش‌هایی که درباره زندگی پس از دوران ریاست‌جمهوری از وی پرسیده می‌شود، اغلب اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و خود را بر روی تکمیل پروژه‌های سیاست داخلی و خارجی که نیمه مانده‌اند، متمرکز نشان می‌دهد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
reza
۱۰:۵۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
چه فرهنگ خوبیه که هر رئیس جمهوری کارش تموم بشه باید یه کتاب خونه تاسیس کنه.
خوشم اومد از این کارشون
آخرین اخبار