تیم کوهنوردی شهرداری سنندج در راستای برنامه های مستمر و مداوم کوهنوردی و اجرای صعودهای برون استانی در یک سفر 2 روزه توانست در روزهای یکشنبه و دوشنبه 25 و 26 مرداد ، قله 3670 متری آروین خوی را فتح کند.

تیم کوهنوردی شهرداری سنندج به ارتفاعات 3670 متری آروین خوی صعود کردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،این گروه در مسیر علاوه بر کوهنوردی و دره نوردی از آبشار قیزیل چیر واقع در روستاهای حصار و بدلان در 45 کیلومتری شهرستان خوی بازدید کردند.

آروین خوی، بلندترین کوه شهرستان خوی است که به بام خوی شهرت دارد و بلندترین قله آذربایجان غربی بوده و در شمال غربی این شهر قرار دارد.

از جاذبه های آروین قرار داشتن در مرز ترکیه و همجواری با قلعه آرارات، وجود چشمه های خروشان دریاچه طبیعی و وجود عشایر چادرنشین در دامنه کوه بوده و صعود به قله مستلزم اخذ مجوز از هیات صعودهای ورزشی شهرستان خوی و پاسگاه مرزی مستقر در روستای حصار است.

این برنامه صعود به سرپرستی عبدالله فاتحی و با همراهی اسدالله مشیرپناهی، جمال مرادی، کامران شرفمند، محمود زمانی، فردین صلاحیان، چنگیز فتحی، جهانگیر گوران، فواد طاهر نژادیان، حمید شباب و زاهد جاسمی و با هدف توسعه ورزش همگانی بخصوص کوهنوردی انجام شد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: صعود ، جاذبه ، ورزش ، شهرت ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.