رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: هر راه حلی برای حل بحران سوریه بدون رضایت دولت و ملت آن پذیرفته نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست با عمران الزعبی وزیر اطلاع‌رسانی سوریه که صبح امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: رابطه جمهوری اسلامی ایران و سوریه، رابطه‌ای استراتژیک و راهبردی است.

وی در ادامه افزود: این رابطه مربوط به امروز و دیروز نیست چرا که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا نون این رابطه بخوبی یش رفته است و هیچکس در منطقه و دنیا تردید ندارد که این ارتباط راهبردی و استراتژیک است.

ولایتی با بیان اینکه دولت و ملت سوریه و شخص بشار اسد امتحان سختی را در 5 سال گذشته گذرانده‌اند، ادامه داد: سوری ها با سربلندی از این امتحان بیرون آمدند، در حالیکه شاید کسی در ابتدا باور نمی‌کرد که دولت و ملت سوریه با امکانات محدودی که دارند با تهاجم همه جانبه و جنگ جهانی کوچک تحمیل شده به این کشور مقاومت کنند.

وی با بیان اینکه آنها در اهداف اولیه خودشان با حمله به سوریه شکست خوردند، گفت: امروز دشمنان قسم خورده سوریه معتقدند که از راه نظامی نمی‌توان این ملت و کشور را شکست داد.

ولایتی اظهار داشت: معلوم نیست که حرکت دیروز سازمان ملل در شورای امنیت حرکت مفیدی به نفع سوریه باشد، چرا که به طور قطع راه حل نظامی برای سوریه وجود ندارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در پایان خاطرنشان کرد: هر راه حلی بدون رضایت دولت و ملت سوریه خارج از مرزها پذیرفته نیست و البته سخن مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب در رابطه با سیاست سوریه در مقابل کشورهای منطقه بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ولایتی ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار