در حين برگزار اجلاس ليگ جهانی واليبال در سوييس تغييرات گسترده اي در نحوه برگزاري مسابقات ايجاد شد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، برپا شدن اجلاس دپارتمان ليگ جهاني واليبال كه در مقر فدراسیون جهانی والیبال در سوييس در حال برگزاري است منجر به تغييراتي اساسي در قوانين رقابت هاي ليگ جهاني شد.
بر طبق خبري كه در سايت فدراسيون جهاني واليبال FIVB ، منتشر شد تصميمات جديدي از سوي اعضاي اين اجلاس گرفته شده است.
بر اين اساس مقرر شده است که در ليگ جهاني ٢٠١٦ ، ١٢ تیم در سطح اول رقابت كنند و سطح دوم نیز همين تعداد تيم را در خود جاي دهد
در بخش ديگري از اين گزارش آمده است كه تیم‌هايي كه در سطح دوم رقابت خواهند كرد دیگر شانسی برای حضور در مرحله نیمه‌نهایی و فینال نخواهند داشت.
اين تغييرات در حالي مسابقات ليگ جهاني ٢٠١٦ را تحت تاثير قرار خواهد داد كه لیگ جهانی سال گذشته با حضور 8 تیم در سطح یک برگزار شد.
با اين تصميم تيم ملي واليبال فرانسه به عنوان قهرمان دوره گذشته به سطح یک اضافه خواهد شد. همچنین فدراسیون جهانی والیبال تیم‌های بلژیک، آرژانتین و بلغارستان را هم با وایلد کارت به سطح یک دعوت کرد.از طرفي تيم ملي روسيه که در پايان مرحله گروهي ليگ جهاني ٢٠١٥ به سطح پایین‌تر سقوط کرده بود، می‌تواند براي دور بعدي مسابقات در سطح یک باقي بماند.
 
رقابت‌ها در گروه اول همانند دوره قبلی یعنی 4 مسابقه (بازی رفت و برگشت) در آخر هر هفته است با این تفاوت که نهایت سه تیم اول دور فینال را به جای 4 تیم برگزار می‌کنند.

در مجموع ١٢ تيم سطح اول ليگ جهاني ٢٠١٦ تيم هاي فرانسه، ایتالیا، استرالیا، روسیه، آمریکا، برزیل، ایران، آرژانتین، صربستان، بلغارستان، بلژیک و لهستان خواهند بود.
هلند، پرتغال، ترکیه، اسلواکی، ژاپن، کره جنوبی، فنلاند، کوبا، کانادا، چین، مصر و جمهوری چک هم تیم های گروه دو هستند.
اجلاس ليگ جهاني هر ساله پس از پايان ليگ جهاني واليبال در كشور سوييس برگزار مي شود و محمدرضا داورزني ، رئيس فدراسيون واليبال ايران در اين اجلاس شركت كرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار