بازیگر پیشکسوت سینما از کم رنگ شدن نقش مهم «مادر» در فیلم‌های سینمای ایران انتقاد کرد.

شمسی فضل‌اللهی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: حس خوبی از برگزاری اولین جشنواره مادر در دنیا دارم. انشا الله وضعیت مادران سینمای ایران خوب می‌شود و آنها نقش مادرانه‌تری ایفا کنند.

وی با اشاره به جای خالی مادران سینمای ایران گفت: جمیله‌ شیخی، فهیمه راستکار، رقیه چهره‌آزاد، حمیده خیرآبادی و ... جایشان بسیار خالیست اما مرگ هست و کسی جاودانه نیست اما جای خالی آدمها همیشه باقی می‌ماند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا فیلم با موضوع مادر در سینمای ما کم است گفت: از شما بسیار ممنونم که این سوال را مطرح کردید در این برهه از زمان الگوی سینماگران، فیلم‌های غربی شده که در آن آدمها، زن و شوهر و ... به جان هم می‌افتند و بچه در این میان نابود می‌شود. انگار که هیچ کس را ندارند که با او درد دل کنند و از غصه‌ها بگویند، انگار دست نوازش پدر و مادر بالای سرشان نیست من نقش مادری بازی کرده‌ام که هیچ واکنشی در مقابل بحران و درگیری‌های فرزندانش ندارد، این خوب نیست نقش پدر و مادر فرمایشی و تزئینی نیست.

فضل‌اللهی ادامه داد: نمی‌دانم ما کارمان را بلد نیستم یا سینماگران اما این راهش نیست. حتی گاهی در هالیوود به نقش مادر و پدر می‌پردازند اما در سینمای ایران فراموش شده بود یا حداقل کمرنگ بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار