در جشنواره بیست و هفتم 208 اثر در قالب پویا نمایی، فیلم کوتاه، فیلم بلند، بخش ویدئویی و مستند داستانی در 10 سالن سینمایی اصفهان اکران خواهند شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان، سید حسینعلی شهیدی در نشست خبری خود به برنامه‌ریزی بلند مدت در حوزه برگزاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: اولین هدف این برنامه‌ریزی برگرداندن جشنواره به خانه اصلی خود یعنی اصفهان بود که با موفقیت انجام شد.
 
وی شناسایی ظرفیت کودکان اصفهان در زمینه تولیدات سینمایی را دومین هدف برنامه‌ریزی بلند مدت در این زمینه عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان فراخوانی را در حوزه فیلم‌نامه نویسی در سطح کشور و به ویژه در استان اصفهان توزیع کردیم که به دنبال آن 450 فیلم‌نامه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 250 فیلم‌نامه از استان اصفهان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود.
 
دبیر اجرایی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با بیان اینکه با شناسایی ظرفیت فیلم‌سازی در اصفهان اعتبار خوبی به اجرای فیلم‌نامه‌های کودکان اختصاص یافت، تصریح کرد: در جشنواره بیست و هفتم بیشترین تمرکز برگزار کنندگان جشنواره در راستای تخصیص بودجه برای تولید فیلم که در راس آنها فیلم کوتاه بود انجام شد.
 
وی تامین بودجه برای تولید فیلم‌های بلند را نیز از برنامه‌های تدوین شده برای جشنواره بیست و هفتم عنوان کرد و افزود: خوشبختانه کودکان و نوجوانان اصفهان طی سال اخیر توانسته‌اند جان دوباره به سینمای کودک بدخند و امیدواریم در سال‌های بعد نیز بتوانند به موفقیت‌های خود بیفزایند.
 
   اکران 75 اثر در بخش بین‌الملل
 
شهیدی به حضور 40 کشور در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: 75 اثر در بخش بین‌الملل این جشنواره و در قالب پویا نمایی، فیلم کوتاه، فیلم بلند و مستند داستانی اکران خواهد شد.
 
وی با اشاره به حضور فعال فیلم‌سازان و سینماگران کودک و نوجوان اصفهانی در جشنواره بیست و هفتم،‌ افزود: با شرایط فعلی پیش‌بینی می‌شود که در سال آینده حدود 60 فیلم کوتاه و دو سینمای اختصاص فیلم‌های کودک و نوجوان در اصفهان کلید بخورد.
 
   تجلیل از 5 پیشکسوت حوزه تئاتر و سینمای کودک
 
دبیر اجرایی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به تجلیل از چهار پیشکسوت سینما و تئاتر در مراسم افتتاحیه جشنواره بیست و هفتم اشاره کرد و ادامه داد:  در این مراسم از آقایان قدرت‌الله ایزدی ، ناصر طهماسب ، و غلامرضا آزادی و خانم‌ها شمسی فضل‌اللهی و دنیا فنی زاده تجلیل می‌شود.
 
وی با بیان اینکه 208 فیلم در بخش بین‌الملل و سینمای ایران در جشنواره بیست و هفتم اکران خواهد شد، اضافه کرد:‌ از این تعداد 107 فیلم در بخش سینمای ایران و 89 اثر نیز در بخش بین‌الملل اکران می‌شود.
 
شهیدی ادامه داد: در جشنواره بیست و هفتم 12 فیلم کوتاه از بچه‌های اصفهان،‌ آثار بلند سینمای ایران 16 فیلم، در بخش آثار بلند و ویدئویی ایران 13 فیلم،‌ کوتاه و نیمه بلند ویدئویی 28 فیلم،‌ بلند و پویا نمایی 4 فیلم، کوتاه و نیمه بلند ایران 31 فیلم، اقتباس ادبی 5 فیلم و در بخش کودکان و نوجوانان و دفاع مقدس نیز 12 اثر برتر اکران خواهد شد.
 
10 سالن میزبان فیلم‌های جشنواره بیست و هفتم

 
وی در خصوص سالن‌های اکران فیلم‌های جشنواره نیز اظهار کرد: فیلم‌های جشنواره بسیت و هفتم  در 10 سالن در شهر اصفهان اکران خواهد شد که آموزش پرورش نیز در این راستا همکاری‌های خوبی را با مسئولان برگزاری جشنواره داشته‌اند.
 
دبیر اجرایی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ادامه داد:‌مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره بیست و هفتم نیز در سالن گل نرگش برگزار خواهد شد.
 
وی به استفاده از ظرفیت کودکان اصفهانی برای داوری فیلم‌های اکران شده در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نیز اشاره کرد و گفت: در این بخش از جشنواره 75 داور از بین 45 متقاضی انتخاب شد که در زمان برگزاری جشنواره در بخش سینمای ایران و بین‌الملل فعالیت خواهند کرد.
 
شهیدی تربیت خبرنگار نوجوان را نیز از دیگر بخش‌های این جشنواره عنوان کرد و ادامه داد: در جشنواره بیست و هفتم در بخش خبرنگاران نوجوان نیز 45 نفر از بین 180 متقاضی انتخاب شدند که بعد از کسب آموزش‌های لازم بخشی از فعالیت‌های رسانه‌ای جشنواره را به عهده خواهند داشت.
 
  نصب تندیس درنا در میدان امام حسین (ع)
 
وی نصب تندیس درنا در میدان امام حسین (ع) شهر اصفهان را یکی از برنامه‌های دومین روز برگزاری جشنواره عنوان کرد و افزود: این تندیس به منظور بزرگداشت ساداکو ساساکی نوجوان هیروشیمایی و با حضور خانواده این نوجوان و شهردار شهر هیروشیما رونمایی خواهد شد.
 
دبیر اجرایی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به حضور 100 میهمان خارجی در جشنواره بیست و هفتم اشاره کرد و افزود: این میهمانان از کشورهای آمریکا، کانادا،‌ استرالیا، ‌روسیه،‌ مصر،‌کشورهای حوزه خلیج فارس،‌سوریه و چین به اصفهان خواهند آمد.
 
وی به برنامه‌های جنبی جشنواره بیست و هفتم نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری جشن بادبادک‌ها، جشن پروانه‌ها و دعوت از مجریان بزرگ کودک و نوجوان برای شناساندن ظرفیت‌های گردشگری،‌ فرهنگی، تاریخی و تفریحی اصفهان نیز از برنامه‌های جانبی این جشنواره است.
 
شهیدی با بیان اینکه در جشنواره بیست و هفتم اولویت توزیع بلیت، توزیع آن در مدارس است، تصریح کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش استان اصفهان در سال گذشته همکاری‌های خوبی را با مسئولان برگزاری جشنواره داشت و امیدواریم در سال جاری با همکاری‌ این ارگان چشنواره با نظم بهتری برگزار شود.
 
اجرای جشنواره بین‌المللی فیلم‌های اصفهان در هفته بزرگ‌داشت اصفهان
 
وی شناخت ظرفیت کودکان و نوجوانان اصفهان در زمینه فیلم سازی را بزرگ‌ترین دستاورد بازگشت جشنواره به اصفهان عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر تمام ظرفیت‌های شهر اصفهان در حوزه فیلم کودک و نوجوان شناسایی شده است و برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های اصفهان در هفته بزرگ‌داشت اصفهان نیز حاصل این شناخت است.
 
دبیر اجرایی بیست و هفمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ادامه داد: قرار است در این جشنواره تمام فیلم‌هایی که در خصوص اصفهان ساخته شده است جمع آوری و اکران شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.