انجمن دفاع از قربانیان تروریسم با صدور بیانیه‌ای روز بین‌المللی قربانیان ترور را گرامی داشت.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در 16 ژوئیه 2011 در قطعنامه 8/17، روز 19 اوت مصادف با 28 مرداد هر سال را به عنوان روز بین‌المللی قربانیان تروریسم اعلام کرده است.

بنابراین  انجمن دفاع از قربانیان تروریسم به مناسبت گرامیداشت این  روز بین‌المللی بیانیه صادر کرده است.

متن این بیانیه به این شرح است:

گرامیداشت یاد قربانیان ترور و تاکید بر نقش و جایگاه آنها در مبارزه با تروریسم در قطعنامه شورای حقوق بشر ملل متحد علاوه بر آنکه اقدامی ارزشمند، قابل تقدیر و موثر در مسیر مبارزه با پدیده شوم ترور است، فراخوانی به این قربانیان و آسیب‌دیدگان برای حضور در صحنه مبارزه جهانی با تروریسم است.

 قربانیان ترور و آسیب‌دیدگان از این پدیده شوم که برخی از آنها صدمات جسمی، روحی و مالی فراوانی را متحمل شده اند، بی شک از مهمترین اقشاری هستند که در جوامع امروزی نیاز به دفاع، حمایت و تشویق برای بازگشت به زندگی عادی در آنها احساس می شود.

در این میان اگر چه رنج و آلام قربانیان ترور با هیچ وسیله‌ای به طور کامل رفع نخواهد شد، اما وجود نهادهایی مانند شورای حقوق بشر که فرصتی برای رساندن صدای قربانیان ترور به وجدان‌های بیدار در سطح جهان فراهم می‌آورد و امکان ملاقات قربانیان از سراسر جهان را ایجاد می‌کند و می‌تواند مرهمی بر آسیب‌های وارده بر این قربانیان باشد و در این راستا تصویب قطعنامه‌هایی در حمایت و دفاع از قربانیان ترور و تاکید بر نقش مهم آنها در مقابله با تروریسم بسیار مهم و کارگشا است.


انجمن دفاع از قربانیان تروریسم نیز ضمن گرامیداشت این روز و تاکید بر مفاد قطعنامه مذکور که با قربانیان ترور ابراز همدردی کرده و بر نقش آنها در مبارزه با پدیده شوم تروریسم اذعان داشته موارد ذیل را بیان می‌دارد.

1.خواستار توجه سازمان ملل و دبیرکل به قطعنامه فوق و رسمی شدن روز بین‌المللی یادبود قربانیان تروریسم در تقویم رسمی سازمان ملل متحد می باشیم.

2.دولتها ، نهادها و سازمانها غیردولتی ضمن تاکید بر مفاد این قطعنامه،همسو با قربانیان ترور،این روز بین‌المللی را گرامی داشته و در راستای حمایت و دفاع از حقوق قربانیان ترور اقدام نمایند.

3.نهادهای حقوق بشری در راستای تبیین واقعیات تروریسم و آسیب های وارده بر قربانیان تروراقدامات مشترک و  هماهنگی را با قربانیان ترور انجام دهند، و در راستای تحقق شعار جهان بدون ترور به عنوان هدف والای قربانیان ترور نقش آفرینی کنند.

4.از تمامی دولتها و نهادهای بین‌المللی که دغدغه مبارزه با تروریسم دارند می خواهیم در کنار ما و با بزرگداشت قربانیان ترور، گامی موثر در مهار تروریسم بردارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار