ویندوز 10 در هنگام انتشار خود شور و اشتیاق فراوانی در میان کاربران نقاط مختلف دنیا برای تهیه و نصب این سیستم عامل جدید برانگیخت.

به گزارش دريچه فناوري گروه فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران جوان؛ آن هم به یک دلیل ساده کاربران مختلف ویندوز های قدیمی تری نظیر 7 و 8 در اقصی نقاط دنیا می توانستند به شکل رایگان نسخه ی اینسایدر این ویندوز را دریافت کرده و آن را بر روی کامپیوتر خود نصب نمایند.

از آن جا که رایگان بودن هیچ چیزی در دنیا بی حکمت نیست، کاربران ویندوز 10 حین نصب این سیستم عامل بر روی کامپیوتر خود باید تمامی شرایط نصب را بپذیرند.

 شرایطی که اغلب کاربران آن ها را نمی خوانند و به جای خسته کردن چشمان نازنین خود از دکمه ی "Next" برای پذیرش فله ای شرایط مذکور مدد می گیرند. حال مشخص شده که یکی از این شرایط ذکر شده در ویندوز 10 موارد بسیار پیچیده و گسترده ای را در بر می گیرد.

با انجام بازی های غیر اوریجینال در ویندوز 10 خداحافظی کنید!

در یکی از مفاد موجود در شرایط نصب ویندوز 10 آمده است که مایکرو سافت به شکل اتوماتیک (و مسلماً بی آن که شما متوجه شوید) می تواند ورژن نرم افزار های نصب شده در ویندوز و آپدیت های مربوط به آن ها را به همراه تغییراتی که این نرم افزار ها در سیستم شما ایجاد می کنند، به شکل پیوسته بررسی نماید تا قادر باشد شما را از دسترسی به سرویس های ناشناخته، انجام بازی های کامپیوتری جعلی و همچنین نصب و راه اندازی سخت افزار های غیر مجاز جانبی باز دارد.

در این میان به تازگی مشخص شده که سیستم عامل ویندوز 10 بر اساس بند ذکر شده در سطور بالا به یک سیستم آنتی پایرسی جدید مجهز است که شما را از انجام بازی های غیر اوریجینال یا غیر اصل (نسخه های کرک شده) باز می دارد. البته این سیستم اکنون تنها بر روی بازی هایی قابل استفاده است که توسط خود مایکرو سافت ساخته یا منتشر شده باشند و البته هر دو پلتفرم اکس باکس و ویندوز را در بر می گیرد (به عنوان مثال می توان به بازی Rise of The Tomb Raider در این زمینه اشاره کرد). بنابر این فعلاً عناوینی که توسط شرکت های دیگری جز مایکرو سافت ساخته یا منتشر شده باشند (اعم از نرم افزار یا بازی) از این قضیه مستثنی هستند. البته مایکرو سافت برای جبران این امر دست به طراحی تکنیک دیگری در ویندوز 10 زده است. تکنیکی که شما را از اجرای بازی هایی که از قفل های امنیتی قدیمی تری نظیر SafeDisk یا SecuROM استفاده می کنند نیز محروم می سازد.


با انجام بازی های غیر اوریجینال در ویندوز 10 خداحافظی کنید!


البته شاید کسانی که چندان به دنبال تجربه ی محصولات مایکرو سافت نیستند خیالشان از بابت این سیستم آنتی پایرسی راحت باشد. اما بگذارید کمی خیالتان را ناراحت کنیم. چون بر اساس اعلام مایکرو سافت تمامی مواردی که بر روی ویندوز 7 نصب می شدند بر روی ویندوز 10 نیز قابل نصب خواهند بود. البته به جز نرم افزار های آنتی ویروس و همچنین برنامه هایی که نیاز به دسترسی عمیق تری به فایل های سیستمی دارند و ناگفته پیداست این موضوع که چه برنامه ای دسترسی عمیقی به سیستم شما خواهد داشت را خود ویندوز تعیین می کند.

سوای آن که ویندوز 10 فرآیند نصب و شناسایی سخت افزار های جانبی غیر مجاز شما را نیز محدود خواهد ساخت و باز هم ناگفته پیداست که تشخیص مجاز یا غیر مجاز بودن این سخت افزار ها نیز بر عهده ی خود سیستم عامل شماست. پس از موارد مذکور این نتیجه را می گیریم که بهتر است چشم و گوش بسته افسار خود را در اختیار ویندوز 10 قرار دهیم.

منبع: خبر آنلاین

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.