وزارت خارجه آمریکا از امضای توافقنامه صلح از سوی رئیس جمهور سودان جنوبی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد سالوا کر، رییس جمهوری سودان جنوبی به جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفته است قصد دارد توافق نامه صلحی را که به پایان جنگ داخلی در کشور منجر می شود امضا کند.

درحالی رییس جمهوری سودان جنوبی از امضای توافقنامه صلح سخن گفته است که روز دوشنبه گفته بود توافق نامه را امضا نخواهد کرد.

جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد در تماس تلفتی جان کری با رئیس جمهور سودان جنوبی، سالوا کر تأکید کرد قصد دارد توافقنامه صلح را به امضا رساند. وی در ادامه افزود: سالوا کر گفته است برای انجام مشاوره بیشتر، نیازمند چند روز اضافی است؛ اما بطور حتم این توافقنامه را امضا می کند.

ریک ماچار، معاون سابق سالوا کر و رهبر کنونی شورشیان، دوشنبه شب در آدیس آبابا ، توافق نامه صلحی را با هدف پایان دادن به جنگ داخلی اين کشور به امضا رساند. به رغم تهدید به تحریم های بین المللی ، سالوا کر ، تا کنون از امضا توافق نامه صلح خودداری کرده و برای رایزنی ها در این زمینه، مهلتی پانزده روزه را خواستار شده است. 

طرف های درگیر در سودان جنوبی که از سال 2013 میلادی تا کنون درگیر جنگ داخلی هستند، این روزها یکدیگر را به آغاز حملات جدید متهم می کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار