آمریکا از رییس جمهور سودان جنوبی به دلیل رد توافق نامه صلح به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، آمریکا با انتقاد از سالوا کیر – رییس جمهور سودان جنوبی – به دلیل رد توافق نامه صلح تهدید کرد تحریم هایی را علیه مخالفان این توافق نامه اعمال می کند.

سوزان رایس – مشاور امنیت ملی آمریکا -- اظهار داشت: " کسانی که در روند برقراری صلح اختلال ایجاد کنند باید در انتظار عواقب اقدامات خود باشند."

وی در ادامه اظهار داشت آمریکا با مقامات سازمان ملل و همسایگان سودان جنوبی در حال رایزنی است و قصد دارد این موضوع را در شورای امنیت سازمان ملل پیگیری کند.

باراک اوباما – رییس جمهور آمریکا – چندی پیش به آفریقا سفر کرد. در این سفر، وی ضمن دیدار با سران کشورهای آفریقایی، خواستار پایان دادن به خشونت در این منطقه شد. 

سران کشورهای آفریقایی موافقت کردند در صورت مخالفت مقامات سودان جنوبی با پذیرش توافق نامه صلح، علیه این کشور تحریم هایی اعمال کنند.

ضرب الاجل حصول توافق صلح در سودان جنوبی، دوشنبه همین هفته تعیین شده بود. رییس جمهور سودان جنوبی با رد توافق نامه صلح، خشم مقامات آمریکا را برانگیخت. 

وی در حساب توییتر خود نوشت: "اگر امروز توافق نامه صلح را امضا کنیم و فردا دوباره وارد جنگ شویم، در این صورت امضای توافق نامه صلح چه سودی خواهد داشت."

انتهای پیام/

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار