دانشمندان ادعا کرده‌اند یک سنگ آسمانی ممکن است 85 سال دیگر به سواحل جنوب شرقی انگلستان برخورد کند و هزاران نفر را به کام مرگ بکشاند.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، آن‌ها هشدار دادند که بریتانیا از زمره کشورهایی است که در معرض سونامی ناشی از سنگ آسمانی قرار می‌گیرد. این خطر در بخش‌های نورفولک، شرق آنجلیا و سواحل جنوب شرقی انگلستان بیشتر است. به‌تازگی تیمی از دانشمندان دانشگاه ساوت هامپتون دستگاهی ابداع کرده‌اند که محل سقوط احتمالی سنگ‌های آسمانی شناخته‌شده بر روی زمین را پیش‌بینی می‌کند. این گروه با استفاده از یک نرم‌افزار به نام آرمور (ARMOR) محاسبه کرده‌اند که اگر این برخورد در دریای شمال یا اقیانوس آتلانتیک اتفاق بیفتد، بریتانیا در معرض خطر بزرگی خواهد بود هرچند خود بریتانیا مستقیماً محل برخورد سنگ آسمانی نخواهد بود. به گفته محقق کِلِمِنس رامپف و همکارانش تهدید سنگ‌های آسمانی جدی است و می‌تواند صدمات فاجعه باری را به بار بیاورد.

 به گفته دانشمندان میلیون‌ها سنگ آسمانی در منظومه شمسی وجود دارند اما فقط 13،000 عدد از آن‌ها تاکنون کشف‌شده‌اند و از آن میان 500 عدد احتمال دارد به زمین برخورد کنند. اگر یکی از آن‌ها به زمین برخورد کند می‌تواند یک کشور را با خاک یکسان کند و اگر در اقیانوس فرود بیاید باعث شکل‌گیری سونامی‌های عظیم می‌شود. آخرین سنگ عظیم آسمانی که به زمین برخورد کرد مربوط به سال 1908 در منطقه تونگسکا سیبری است. این سنگ باقدرت 1000 بمب اتمی نزدیکی زمین منفجر شد و 830 مایل مربع را با خاک یکسان و تمامی حیات زیستی منطقه را ریشه‌کن کرد.

دانشمندان امیدوارند این نرم‌افزار به سازمان‌هایی همچون سازمان ملل کمک کند طرحی برای مواجه با انفجار سنگ‌های آسمانی ارائه دهند.


هشدار دانشمندان درباره سونامی مرگبار در انگلیس در آینده

تصیویر شبیه سازی شده از سونامی

هشدار دانشمندان درباره سونامی مرگبار در انگلیس در آینده

مکان تقریبی وقوع انفجار تونگوسکا واقع در سیبری

هشدار دانشمندان درباره سونامی مرگبار در انگلیس در آینده

بیش از ۸۰ میلیون درخت در  انفجار تونگوسکا ریشه کن شدند.

هشدار دانشمندان درباره سونامی مرگبار در انگلیس در آینده

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار