اداره آمار اروپا اعلام کرد: یک چهارم مهاجران غیر اروپایی که در کشورهای اروپایی زندگی می کنند، تحصیلات خود را ناتمام رها می کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اداره آمار اروپا (یورو استات) روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: مهاجران غیر اروپایی که در کشورهای اروپایی زندگی می کنند، تحصیلات خود را ناتمام رها می کنند. خودداری این مهاجران از ادامه تحصیل باعث می شود احتمال یافتن شغل برای آنها در آینده کاهش پیدا کند و در مقایسه با اتباع اروپایی از لحاظ اجتماعی در انزوا قرار گیرند.
بر اساس این گزارش، نسبت مهاجران غیر اروپایی در فاصله سنی 18 تا 24 سال که تحصیلات مدرسه را در سال های اولیه رها کرده اند، در مقایسه با اتباع اروپایی بیش از دو برابر است.
این آمارها همچنین نشان می دهند احتمال اینکه مهاجران مرد از ادامه تحصیل منصرف شوند، بسیار بیشتر از زنان است. به علاوه احتمال بیکاری مهاجران غیر اروپایی در فاصله سنی 15 تا 24 سال بسیار بیشتر است.
نزدیک به 20 درصد مهاجران در کشورهای اروپایی نیز هیچ شغلی ندارند و هیچ گونه آموزش شغلی ندیده اند. این در حالی است که این رقم برای اتباع اروپایی برابر با 10 درصد است.
بر اساس برآوردهای انجام شده به وسیله ی کمیسیون اروپا، بیشترین نرخ ترک تحصیل مهاجران در کشورهای اسپانیا، مالت و پرتغال است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار