مسکو اميدوار است قرارداد تحويل موشک اس-300 به ایران هفته آينده امضا شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، زامیر کابولوف، فرستاده رئیس جمهور روسیه به افغانستان و رئیس اداره دوم آسیا در وزارت خارجه روسیه، روز جمعه اعلام کرد: مسکو امیدوار است که توافقنامه مربوط به تحویل سامانه های دفاع موشکی اس-300 به ایران هفته آینده امضا شود.
کابولوف به ریا نووستی گفت: من بسیار امیدوارم که توافقی حاصل خواهد شد، گرچه شرکای آنها وزارت دفاع و اداره فدرال همکاریهای نظامی-فنی یعنی روسوبورون اکسپورت هستند. این مسئله ای نیست که به وزارت خارجه مربوط باشد.
کابولوف افزود: یک هیئت ایرانی هفته آینده برای انجام مذاکرات در خصوص همکاریهای نظامی-فنی که تحویل سامانه های اس- 300 را هم شامل می شود از روسیه دیدن خواهد کرد. این هیئت ایرانی در وهله اول در نمایشگاه هوایی ماکس شرکت خواهند کرد.
روسیه و ایران قرارداد تحویل موشکهای اس-300 را در سال 2007 امضا کردند. اجرای این قرارداد بعد از آنکه شورای امنیت سازمان ملل دستور تحریم تسلیحات ایران را به علت نگرانی های مربوط به برنامه هسته ای این کشور صادر کرد، متوقف شد.
در ماه آوریل و اندکی بعد از آنکه گروه مذاکره کننده 1+5 و ایران به چارچوب یک توافق دست یافتند، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دستور رفع ممنوعیت تحویل اس-300 به ایران را صادر کرد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهروند ایرانی
۱۰:۳۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
بهتر است خودمان بهترش را بسازیم ما می توانیم
Iran (Islamic Republic of)
omid
۰۸:۵۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
با سلام واحترام. باتوجه به تاریخ روسها هیچ وقت دوست ملت ایران نبوده اند از قراردادهای گلستان و ترکمنچای گرفته تا قرارداد نیروگاه بوشهر که 30 سال دارن برای ما نیروگاه می سازند
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۲۱:۳۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
امیدواریم،اما روسها اصلا قابل اعتماد نیستن آ
آخرین اخبار