وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد روسیه از بسیاری جهات همانند یک دشمن آمریکا عمل می‌کند.

ادعای کارتر: روسیه یک تهدید بسیار قابل توجه برای آمریکاست
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد روسیه از بسیاری جهات همانند یک دشمن آمریکا عمل می کند. وزیر دفاع آمریکا در گفتگوی خود با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود روسیه یک «تهدید بسیار بسیار قابل توجه» است. این سخنان کارتر بازتاب دهنده اظهارات مقامات ارشد ارتش آمریکاست که پیشتر طی سال کنونی مطرح شد. 

 وزیر دفاع آمریکا در ادامه گفت جدا از سایر موارد صرف اندازه زرادخانه هسته ای که روسیه در اختیار دارد، موجودیت آمریکا را تهدید می کند. وی همچنین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به انجام اقدامات خصمانه علیه آمریکا متهم کرد و گفت این اقدامات باعث تغییر رویکرد آمریکا در قبال مسکو پس از پایان جنگ سرد شده است.

وزیر دفاع آمریکا همچنین در سخنان خود از راهبرد «مستحکم و متوازن» پنتاگون برای مقابله با روسیه خبر داد و گفت: «بخش مستحکم این راهبرد بدان معنا است که ما توانایی ها و شایستگی های خود را (برای مقابله با روسیه) تنظیم می کنیم.»

وی افزود سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حال طرح ریزی یک برنامه اقدام جدید با هدف مقابله با روسیه است که هدف بازدارندگی در مرزهای شرق اروپا را پیگیری می کند. کارتر همچنین بر آمادگی واشینگتن برای همکاری بیشتر با روسیه در خصوص مسائلی که برای هر دو کشور سودمند است خبر داد. وی گفت این مسائل مربوط به اختلافات موجود درباره مبارزه با تروریسم، موضوع کره شمالی و ایران می شود.

وزیر دفاع آمریکا در این باره گفت: «بنابراین هر کجا که روسیه منافع خود را همسو با منافع ما می بیند، می توانیم با آنها همکاری کنیم و به این همکاری ها ادامه دهیم. »

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
این آقا دلقک جدید حکومت آمریکاست و حرف های خنه دار می زند .
همه تهدید هستند . آمریکای جنایتکار و شریک جرم در همه جنایات علیه بشریت ، اصلا تهدیدی برای جهانیان نیست .
خاورمیانه را هم لابد روس ها به آتش و خون کشانده اند . اصلا آمریکائی ها و صهیونیست ها و سعودی های خبیث در آن دخالتی ندارند .
آخرین اخبار