شیراز؛

راه اندازی و فعالیت 60مرکز سلامت جامعه در فارس

تا پایان امسال 60مرکز سلامت جامعه در استان فارس راه اندازی و فعالیت می کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روسای شبکه های بهداشت و درمان استان فارس با هدف بررسی اقدامات تحول در نظام بهداشت که تاکنون صورت گرفته، گرد هم آمدند.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ در این اجلاس که در مجتمع فرهنگی آموزشی ولایت برگزار شد، روساي شبكه های بهداشت و درمان فارس، معاونين بهداشتي شبکه ها به همراه مدیران ستادی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گرد هم آمدند تا زیرساخت های فراهم شده برای تحقق هر چه بهتر گام تحول در نظام بهداشت را در کنار یکدیگر مورد بررسی قرار دهند.

در این اجلاس فصلی، تعداد و درصد تشكيل پرونده هاي جديد خانوار به تفكيك مراكز سلامت جامعه و پايگاه هاي سلامت، وضعيت و درصداعتبار بخشي انجام شدهدرمطب‏هاي خصوصي، درصد انتقال پرونده هاي بهداشتي خانوار به تفكيك مراكز سلامت جامعه و پايگاه هاي سلامت، وضعيت آموزش پزشكان و مراقبين سلامت، وضعيت انجام تعميرات، تجهيزات وتاًمين زيرساختهايفن آوري اطلاعاتدرمراكز سلامت جامعه و پايگاه هاي سلامت، وضعيت تامين نيروي انساني موردنياز در برنامه تحول به تفكيك مراكز سلامت جامعه و پايگاه هاي سلامت مورد بررسی قرار گرفت.

قائم مقام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به اجرای تحول بهداشتی نظام سلامت در استان فارس، در این اجلاس، روند راه اندازی و فعالیت 60مرکز سلامت جامعه که مقرر شده تا پایان امسال در استان فارس آغاز به کار کند، بررسی می شود.

دکتر عبدالرسول همتی تصریح کرد: به موجب این طرح، هر مرکز سلامت جامعه، 50هزار نفر از شهروندان را تحت پوشش قرار می دهد که علاوه بر استقرار پزشک، خدماتی مانند آزمایشگاه، دندان پزشکی، کارشناس تغذیه، سلامت روان، بهدشات محیط، ماما و مراقب سلامت نیز در این مراکز ارائه می شود.

وی راه اندازی این مراکز را گامی در راستای اقدامات پیشگیرانه، به ویژه در بیماری های غیرواگیر عنوان کرد و افزود: بر این اساس، خدمات در مناطق شهری نیز مانند روستایی، فعال می شود.

انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.