شیراز؛

سفر تابستانی به بهشت فارس

شهرستان بوانات به جهت داشتن طبیعتی بکر و زیبا و تفرجگاه های طبیعی فراوان به « بهشت فارس » معروف است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیر کل اداره میر اث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس می گوید: شهرستان بوانات با وسعت 4 هزار و 697 کیلومتر مربع و به مرکزیت شهر سوریان در شمال شرقی استان فارس قرار گرفته است .

امیری با بیان اینکه این منطقه علاوه بر جاذبه های تاریخی و مذهبی، دارای طبیعتی بکر و زیبا و تفرجگاه های طبیعی فراوانی است می افزاید: آب و هوای سرد و زمستانی و کوه های پر برف ؛ بهار و تابستان خنک و با صفایی را برای این شهرستان ایجاد کرده است .

وی ادامه می دهد: شهرستان بوانات از شمال با شهرستان ابرکوه (استان يزد)، از شرق با شهرستان خاتم (استان یزد)، از جنوب با شهرستانهای ارسنجان و نیریز و از غرب با شهرستانهاي پاسارگاد و خرمبید در همسايگي است. شهر سوريان در 220 كيلومتري شمال شرقي شيراز قرار گرفته است.

این مقام مسئول اظهار می کند: از جمله جاذبههای گردشگري شهرستان بوانات مسجد جامع سوریان، پل بزرگ سوریان، چهار طاقی ساسانی، امامزاده شاه میر حمزه، قلعه تاریخی سیمکان، کاروانسرای برد شیراز، تفرجگاه پیر کدوئیه، غار کان گوهر ، گورستان تاریخی سوریان ، شاه خاقان ، آثار تاریخی روستای شیدان، روستای هدف گردشگری بزم ، امامزاده بی بی خاتون، قنات ابراهیم و شاهزاده ابوالقاسم و آثار تاریخی شهر کُره‌ای است.

امیری می گوید: قالی ، گلیم ، تابلو فرش و خراطی از جمله صنایع دستی شهرستان بوانات است.

وی ادامه داد: کشمش، گردو ، جوزقند، انگور و مویز از سوغات بوانات و آش چله ، دلمه، آش اسفند و قورمه از غذاهای محلی این منطقه است .

انتهای پیام/ز

برچسب ها: سفر ، تابستانی ، بهشت ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.