کتاب مقتل‌ علامه عسگری (ره) به وسیله انتشارات مطیع در بیش از 2500 نسخه چاپ و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

حجت‌الاسلام مصطفی شاه‌محمدپور، ویرایش‌گر کتاب مقتل امام حسین در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به حوادث تاریخ اسلام اظهار داشت: شهادت امام حسین (ع) و اهل بیتش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به طوری که حسین‌بن‌علی (ع) چراغ نورافشان بشری و عاشق مفتون حقیقت مقدس الهی است و از همین‌رو است که معشوق بزرگش را در دعای عرفه "ماذا فقد من وجدک و ماالذی وجد من فقدک" این طور خطاب می‌کند.

وی بیان کرد: کتاب پیش‌رو با عنوان مقتل الامام حسین (ع) برگرفته از کتاب معالم‌المدرستین، نوشته علامه سید مرتضی عسگری به مردم عزیز تقدیم شده است و این کتاب حوادث زندگی امام حسین (ع) و اولاد و همچنین اصحابش را از زمان مرگ معاویه و آغاز حکومت فاسد یزید، تا شهادت مظلومانه آن حضرت مورد بررسی قرار می‌دهد.

ویرایش‌گر مقتل علامه عسگری با بیان اینکه ویژگی‌ بارز این کتاب استفاده از منابع و مستندات کثیر به منابع اهل سنت است، افزود: علامه سید مرتضی عسگری، در زمینه تاریخ اسلام، مورخی برجسته و صاحب نظر بود، لذا گزینش و نقل روایات مربوط به ماجرای کربلای حسینی با دقت و نظر خاصی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این کتاب به وسیله انتشارات مطیع در 2500 تیراژ و در 272 صفحه تهیه و در اختیار علاقه‌مندان و شیفتگان راه حق قرار گرفته است.

شاه‌محمدپور، ابراز داشت: از ویژگی بارز این کتاب فرهنگی صفحات کتاب که بی‌نظیر و پر از حرف جلد روی آن است که این مسئله سبب اذیت نشدن چشم هنگام مطالعه آن و جذب خواننده جهت خواندن ادامه این مقتل است.

ویرایش‌گر مقتل علامه عسگری اضافه کرد: مخاطب این کتاب روحانیون، مداحان اهل بیت و عموم مردم تشنه جویای حقیقت بوده و در این کتاب سعی شده است که تمامی مطالب و صحبت‌های آن با ذکر منبع موثق آمده است.

وی در پایان یادآور شد: فرق این کتاب مقتل با دیگر مقاتل این است که علاوه بر ذکر منبع هر مطلب فردی که جدید در این کتاب مقتل از آن ذکر می‌شود، پیشینه و بیوگرافی او در پایین صفحه آورده شده است.

گفتنی است که علامه سید مرتضی عسگری، محقق برجسته شیعی، یک عالم عراقی اما با نژاد ایرانی و برخاسته از شهر ساوه بود که پدر و پدربزرگ ایشان به سامرای عراق هجرت کرده بود و خاندان ایشان در سبزوار زندگی می‌کردند و بزرگان این خاندان در صفویه برای اداره امور دین به ساوه نقل مکان کردند، ایشان در ده سالگی و در حوزه علمیه سامرا شده و در سال 1310 برای کمک به آیت‌الله حائری یزدی (مؤسس حوزه علمیه قم) وارد قم شد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
برای تهیه کتاب چه کنم
آخرین اخبار