رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به ضرورت استفاده و بهره‌وری از اموال در اختیار جمعیت هلال‌احمر در کل کشور، تاکید کرد: اگر اموالی از جمعیت به هر شکل و در هر نقطه‌ای از کشور وجود دارد، باید منافع آن عاید هلال‌احمر شده و بهره‌مندی لازم از آن در جهت اهداف جمعیت و در خدمت مردم صورت پذیرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان سید امیرمحسن ضیائی رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این که باید همه اموال در اختیار جمعیت مورد بهره‌برداری لازم قرار گیرد، اظهار کرد: هر چند استان‌ها زیرمجموعه جمعیت هلال‌احمر محسوب می‌شود، اما در مجموع به عنوان واحدی مستقل، فعال هستند و اموال آنها نیز باید مورد بهره‌برداری در جهت اهداف جمعیت و در نهایت به نفع مردم، قرار گیرد.

وی با اشاره به سفر اخیر مدیرعامل و مدیران جمعیت هلال‌احمر استان‌ لرستان و برگزاری جلسه با رئیس و معاونین ستادی جمعیت، افزود: علاوه بر این که سفرهای استانی رؤسای جمعیت موجب آشنایی بیشتر با نحوه عملکرد، ارزیابی و بهبود برنامه‌ها در جمعیت‌های استانی خواهد شد، حضور مدیرعامل و مدیران استانی در ستاد نیز در شناسایی هرچه بیشتر ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و نقاط قوت و ضعف عملکردها در هر استان خواهد شد.

تاکید بر دسترسی به ارزیابی و نتیجه‌ای روشن از جلسات رئیس و معاونین جمعیت با مدیران استانی  

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: بر این اساس باید بر این مهم توجه داشت که خروجی جلسات ستاد با استان‌ها و بالعکس، چه چیزی خواهد بود و قرار است به چه نتیجه‌ای رسید؛ آنچه در این زمینه مورد تاکید ستاد است؛ دسترسی به ارزیابی و برآوردی روشن از نحوه اجرا و پیشبرد برنامه‌ها و مشکلات پیش‌روی پیشبرد برنامه در استان‌ها و تلاش در جهت رفع آنها و همچنین ارزیابی میزان دسترسی به اهداف تعیین‌شده در برنامه و کیفیت عملکردها در حوزه‌های مختلف است.

ضرورت تقویت و توسعه ارتباط جمعیت با مجلس

ضیائی با تاکید بر اهمیت توجه به حوزه مجلس در جمعیت هلال‌احمر، مجلس را نهادی مردمی و تاثیرگذار در جامعه دانست و افزود: از آنجا که جمعیت هلال‌احمر نیز نهادی مردمی است، لذا تقویت و توسعه ارتباط جمعیت با مجلس از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و در این زمینه هر نهادی که در جهت تقویت همکاری‌ها با مجلس حرکت کرده، موفق بوده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر این که با تقویت فعالیت معاونت حقوقی و امور مجلس جمعیت باید در جهت تقویت هرچه بیشتر رابطه با مجلس حرکت کرد، اضافه کرد: نمایندگان مجلس نیز با توجه به اهمیت جایگاه هلال‌احمر و همچنین خالی ماندن طولانی مدت پست این معاونت، مدتها پیگیر تعیین معاون امور مجلس جمعیت هلال‌احمر بودند.

وی با تقدیر از تلاش‌ها و همکاری‌های دکتر الله‌یاری به عنوان معاون سابق حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال‌احمر و دکتر پرند و سایر همکاران این معاونت، با اشاره به انتصاب علی لیالی، به عنوان معاون جدید این حوزه، گفت: آقای لیالی از میان نامزدهای مختلف برای سمت معاونت مجلس و امور حقوقی جمعیت انتخاب شده و دارای سوابق بسیار خوب در حوزه‌های مدیریتی و چهره تعاملی مثبتی در این زمینه بوده‌اند.

پیگیری نتایج ارجاع گزارش‌های اداره‌کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی شکایات در حوزه‌های زیرمجموعه جمعیت

رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین با تشکر از زحمات مجتبی ابراهیمی، معاون خزانه‌داری و ذیحساب جمعیت در زمینه کاهش و صرفه‌جویی در هزینه‌های ارزی، افزود: تلاش‌های بسیاری که در این زمینه به‌منظور کاهش و صرفه‌جویی در هزینه‌های حوالجات ارز تامین شده برای خریدهای خارجی جمعیت، انجام شده، قابل تقدیر است.

وی با اشاره به این که در چند ماهه گذشته گزارش‌های بسیار خوبی از سوی اداره‌کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات تهیه و به حوزه ریاست ارائه شده است، عنوان کرد: این گزارش‌ها صرفا در حد یک گزارش نبوده، بلکه با توجه به خروجی هر کدام از گزارش‌ها، دستوری به حوزه‌های مختلف ارجاع داده خواهد شد و حوزه ریاست تا آخرین مرحله پیگیر نتایج ارجاع گزارش‌ها و عملکرد هر حوزه در این زمینه خواهد بود.

بهره‌برداری یا واگذاری اموال جمعیت به سایر دستگاه‌ها فقط با کسب مجوزهای لازم

 احمدی، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر هم در این جلسه با تاکید بر تعیین تکلیف اموال در اختیار جمعیت هلال‌احمر و نحوه بهره‌برداری از آنها، گفت: بر این اساس هرگونه بهره‌برداری یا واگذاری اموال جمعیت هلال‌احمر به سایر دستگاه‌ها باید با کسب مجوزهای لازم از سوی ستاد جمعیت انجام شود.

وی همچنین با اشاره به انتصاب علی لیالی به عنوان معاون مجلس و امور حقوقی جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: وی در همه دوره‌های مدیریتی خود دارای وجهه تدین، تعهد و سلامت نفس بوده و در مسئولیت‌های خود، کارنامه‌ای درخشان دارد.

علی لیالی، معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال‌احمر هم ضمن تبریک دهه کرامت و اظهار خرسندی از این که حضورش در هلال‌احمر با میلاد حضرت ثامن‌الحجج(ع) مصادف شده است، گفت: در مدت ۲۳ سال خدمت مدیریتی خود در سه دولت سازندگی، اصلاحات و نهم و دهم، در سطوح مدیریتی سازمان حج و زیارت فعال بوده‌ام.

وی با اشاره به این که پرچم هلال‌احمر در دورترین نقاط کشور که بعضا هیچ نهاد و دستگاهی حضور ندارد، برافراشته است، گفت: خرسندم که پس از نهاد مردمی چون سازمان حج و زیارت، توفیق یافته‌ام در نهادی چون هلال‌احمر که برخاسته از مردم است، مشغول خدمت‌گزاری شوم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار