مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان گفت :در حال حاظر نزدیک به 99 درصد از مساجد در استان اصفهان فعال هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان,حجت السلام والمسلمین صالحیان در نشست خبری به مناسبت روز مسجد در جمع خبرنگاران اظهار کرد :در استان 5000مسجد داریم که 99درصد آن ها فعال هستند.

وی ادامه داد: علت غعال بودن مساجد به خاطر وجود روحانیان در راس این مراکز عنوان کرد و گفت :در جامعه کنونی شبیخون فرهنگی به اختلافاتی را درجامعه به وجود آورده که میتوان با مسجد درمانی آن رابهبود بخشید.

وی اظهار داشت : مسجد درمانی به این معناست که مسائل سیاسی,اقتصادی,اجتماعی و ...در آن درمان شود.

وی از مسجد به عنوان دانشگاه دینی عنوان کرد و گفت هشدارها و سخنرانی های ی امام جماعات مسجد در مخصوص مسائل روز موجب افزایش بینش و آگاهی مردم می شود .

صالحیان تاکید کرد:روح مسجد اگاهی و بصیرت است ولی متاسفانه قالب مساجد خارج ازکشور روح حماسی ندارد .

مدیر اجرایی امور مساجد استان در پاسخ به خبرنگاری که آیامساجد ی که زیبا ساخته میشوند راه مناسبی برای جذب جوانان است و چگونه جوانان راجذب کنیم اشاره کرد برای جذب چند عامل دست بهع دست هم میدهند مثل رسانه ,آموزشگاه,خانواده و...ویاوجود امکام جماعت خوش چهره وخوش رفتار یک عامل مهم در جذب جوانان است .

وی افزود:داشتن هیات امنای خوش رفتار ویاخادم جوان نیز از دیگر عوامل جذب می باشد.

وی تاکید کرد:مشکلی که اکنون بوجود امده هماهنگ نبودن دستگاها و عوامل ذکر شده است زیرا برای ساخت مسجد باید دست از اصراف برداریم و تجمل گرایی رادر مسجد به عمل نیاوریم زیرا مسجد شیک به این معنی نیست که مناره وگنبدش را بزرگ کنیم بلکه مسجد باید کوچک ولی پاکیزه باشد.

ایشان در پاسخ خبرنگار دیگری که برای 5000مسجد چه برنامه ای وجود دارد گفتند :شکوفایی مساجد در کمک های مردمی است که همان یک تومان است شاید دیر اباد شود ولی مردمی بودنش اصل است .

وی در اخر بیانات خود افزود:برای اینکه جامعه ای بهتر داشته باشیم بهتر است مسجد درمانی را درپیش بگیریم.  

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.