معاون وزیر بهداشت تاجیکستان در راس هیات اعزامی برای ارتقای کیفی انتقال خون این کشور با مديرعامل سازمان انتقال خون ایران مذاکره کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب دا؛ این هیات با مدیر عامل ، معاونان و چند تن از مدیران ارشد سازمان انتقال خون دیدار کرد و مدیر عامل سازمان در این دیدار در مورد تاریخچه و فعالیت های سازمان گزارشی ارائه داد.
 
دكتر علی اکبر پورفتح‌اله با اشاره به 41 سال تجربه انتقال خون ملي در ايران، جايگاه اين سازمان را در بين ساير مراكز انتقال خون دنيا از بعد بين‌المللي بسيار مطلوب دانست و گفت: خوشحال خواهيم شد تجربيات اين سازمان را به دليل وجود اشتراكات فرهنگي در اختيار تاجيكستان قرار دهيم.
 
مديرعامل سازمان انتقال خون ايران همچنين از وزير بهداشت تاجيكستان دعوت كرد تا وزارت بهداشت و انتقال خون تاجيكستان در سومين كنگره بين‌المللي طب انتقال خون كه 24 الي 27 آذر سال جاري در تهران برگزار خواهد شد، حضور فعال داشته باشند.
 
بر اساس این گزارش ، این هیات توسط دکتر مهتاب مقصودلو ،قائم مقام و معاون آموزشی پژوهشی موسسه عالی آموزش و پژوهش طب انتقال خون، در جریان فعالیت های موسسه قرار گرفتند.
 
در این دیدار کتاب اطلس انتقال خون به این هیات اهدا شد و معاون وزیر بهداشت تاجیکستان خواست تا با حفظ قوانین کپی رایت این کتاب به خط تاجیکی نیز منتشر شود.
 
همچنین دکتر اولیم اف از مدیر عامل سازمان درخواست کرد تا دانشجویان تاجیک نیز در رشته هماتولوژی و بانک خون در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا درموسسه آموزشی پژوهشی طب انتقال خون پذیرش شوند.
 
همچنین معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهان آموزش کارشناسان تاجیک در رشته های مختلف انتقال خون شد.
 
این هیات از بخشهای مختلف کنترل کیفی، سرولوژی اختصاصی، مرکز سپاس و خون بند ناف و مرکز نو آوری بازدید و از پیشرفت‌های تخصصی انتقال خون ایران ابراز شگفتی کردند.
 
دکتر اولیم اوف و هیات همراه بازدید خود را با آشنایی با فعالیت های ایران به عنوان مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت پایان دادند و از مدیر عامل سازمان خواستند که ایران در ارتقا و توسعه فنی و کیفی انتقال خون این کشور به آنان کمک کند.
 
بنا بر این گزارش تاجیکستان می تواند به عنوان یکی از کشورهای عضو اکو از همکاری های ایران بهره‌مند شود.

حضور این هیات به در خواست تاجیکستان و در پی اجرای یکی از بندهای تفاهمنامه  همکاری وزارت بهداشت ایران و تاجیکستان که به موضوع انتقال خون مربوط می‌شود، صورت گرفت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.