سرپرست بازرسي فني پروژه هاي مهندسي و ساختمان شرکت نفت فلات قاره ايران ، اين شرکت در فهرست سازندگان اصلي مجاز شرکت نفت فلات قاره ايران قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حمیدی گفت: ما به همراه تيمي متشکل از بخش متريال و خوردگي فلزات، مهندسي خطوط لوله، کارشناس ارشد سازه هاي دريايي و مهندسين قسمت تجهيزات سازه هاي ثابت و دوار مکانيک نفت فلات قاره به فولادمبارکه آمديم تا در تکميل اين همکاريها راه تأمين ورقهاي خاص مورد نياز خود را هموارتر کنيم.

حميدي افزود: يکي از پر مصرف ترين فولادهايي که شرکت نفت فلات قاره در اجراي پروژه هاي خود از آن استفاده ميکند ورقهاي API X42 توليد شده در فولاد مبارکه است که بعد از اجراي عمليات تکميلي بر روي آنها در قسمت خطوط لوله ساحلي و دريايي مورد استفاده قرار مي گيرند.

وي ادامه داد: ورق مورد نياز اين لوله ها را که از جنس X42 ، X52 و X60 هستند، فولادمبارکه توليد ميکند. ورقهاي توليد شده در کارخانه لوله سازي اهواز طي عملياتي به لوله تبديل مي شوند و پس از انجام تستهاي بسيار دقيق در شرکت نفت فلات قاره براي ساخت سازه سکوهاي دريايي و خشکي مورد استفاده قرار مي گيرند.

وي خاطر نشان کرد: با توجه به کيفيت خوب ورقهاي API X42- X52 - X60 فولادمبارکه از اين پس شرکت فولادمبارکه اصفهان در ليست سازندگان (APPROVED MANUFACTURE LIST CAML) شرکت نفت فلات قاره قرار خواهد داشت.

وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: فولادمبارکه هم اکنون به فناوري توليد ورقهاي مورد نياز مخازن تحت فشار A516 و توليد ورقهاي مورد نياز در ساخت مخازن اتمسفريک کف مخازن (A283) دست يافته است و مقادير قابل توجهي از نياز شرکت نفت فلات را در اين زمينه برآورده مي سازد ضمن اينکه اين شرکت درخطوط توليد خود توليد لوله هاي فرآيندي را نيز در دست بررسي و تحقيق قرار داده است.

سرپرست بازرسي فني پروژه هاي مهندسي و ساختمان شرکت نفت فلات قاره ايران افزود: تا پيش از اينکه فولادمبارکه به اين سطح از توانمندي توليد ورقهاي خاص بويژه ورقهاي مورد نياز در صنعت نفت و گاز دست پيدا کند، عمده نياز ورقهاي مورد نياز اين صنعت از خارج از کشور تأمين مي شد، اين در حاليست که هم اکنون فولادمبارکه تا حدود 70 درصد نياز شرکت نفت فلات قاره به ورقهاي فولادي را تأمين مي کند.

حميدي افزود : فولادمبارکه مي تواند با توسعه و افزايش توانمندي خود نه تنها از نظر کمي بلکه به لحاظ کيفي به قابليتهاي بالاتري دست يابد.

گفتني است شرکت نفت فلات قاره ايران يکي از بزرگترين شرکتهاي توليدکننده نفت و گاز دريايي جهان است که وظيفه استخراج و بهرهبرداري از ميادين نفتي و گازي کشور را در طول بيش از 1200 کيلومتر از گستره آبهاي نيلگون خليج فارس (به استثناء پارس جنوبي و شمالي) و همچنين درياي عمان را با پيشينه نيم قرن تجربه بر عهده دارد.

حوزه اصلي فعاليت شرکت نفت فلات قاره ايران، منطقه خليج فارس است که علاوه بر ايران، 7 کشور توليدکننده عمده نفت جهان (عراق، کويت، عربستان، بحرين، قطر، امارات، عمان) در حاشيه آن قرار دارند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: فولاد ، مبارکه ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.