در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 343 واحد ریزش کرد وبه کانال 64 هزار و 881 واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه روند نوسانی و الاکلنگی بورس امروز نوبت به رشد شاخص کل بورس رسید و این اتفاق با افزایش 28 واحدی نماگر بورس به وقوع پیوست اما نکته قابل توجه و قابل تأمل در روند نوسانی شاخص بی تأثیری صعود و نزول دماسنج اقتصاد بر کلیت بورس است چرا که فعلاً سهام شرکت ها در یک محدوده نوسانی 3 تا 6 درصد مثبت و منفی در حرکت هستند و نوسانات شاخص نشان دهنده روند کلی بورس نیست.

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 343 واحد ریزش کرد و در کانال 64 هزار و 881 واحدی قرار گرفت.

گفتنی است؛ امروز سهامداران بیش از 628  میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات به بیش از یک هزار  میلیارد و 836  میلیون ریال و در بیش از 25 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

در نتیجه داد و ستدهای‌ امروز؛ نماد مبین با روند مثبت و نمادهای شبریز، حکشتی، فملی، پارسان، رمپنا، وبصادر با روند منفی به کار خود پایان دادند.

نمادهای پر بیننده معاملات امروز شامل نمادهای بانک ملت، پالایش نفت اصفهان با سیر صعودی و نمادهای بانک صادرات ایران، پارس خودرو، صنایع آذرآب، ایران خودور، س.نفت و گاز پتروشیمی تامین با سیر نزولی به کار خود پایان دادند.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 135 واحدی به 25 هزار و 650  واحد، شاخص کل (هم‌وزن) با کاهش 47 واحدی به 9 هزار و 944 واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) با کاهش 40 واحدی به  8 هزار و 502 روبه‌رو شدند.

شاخص آزاد شناور با روند منفی 413 واحدی به 73 هزار و 97 واحد، شاخص بازار اول با روند نزولی 287 واحدی به 45 هزار و 899 واحد و شاخص بازار دوم بورس نیز با روند منفی 494  واحدی به 139 هزار و 201 واحد رسید.

کارشناسان بر این باورند  قیمت سهام اغلب سهام شرکت ها با توجه به روند نزولی روزهای گذشته به نقطه جذابیت برای اهالی تالار رسیده و شاید معاملات هفته آتی را بتوان اندکی بهتر از هفته جاری عنوان کرد اما هنوز تا روند مورد انتظار باید صبر کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حافظ ، شاخص ، ارزش ، ریزش ، سهام ، نماد ، نوسانات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۴:۴۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
شاخص به احتمال زیاد اگر حمایت نشه فردا تا 63000هم سقوط میکنه طی روزای آتی.


ضمنا اولین روز تابستان چرا نوشتین؟؟؟!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار