همزمان با سفر رییس جمهور و هیئت دولت به استان همدان طرح آبرسانی به تصفیه خانه فاضلاب همدان برای انتقال پساب تصفیه خانه همدان با اعتبار 86 میلیارد تومان هزینه افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ پیمانکار این طرح در جمع خبرنگاران گفت: این طرح با هدف استفاده از پساب تصفیه خانه برای تامین آب نیروگاه شهید مفتح انجام شده است که قرار است با انتقال آب به این نیروگاه چاه های تامین آب نیروگاه شهید مفتح از مدار خارج شود.

خسرو میرابیان با بیان اینکه هم اکنون روزانه با دبی خروجی 256 تا 300 لیتر در ثانیه آب پساب تصفیه خانه به نیروگاه شهید مفتح انتقال داده میشود اظهار داشت:این خط انتقال با 44کیلومتر و قرار داد اولیه تامین هشت و نیم میلیون متر مکعب پساب در سال ایجاد شده است.

وی از استفاده نکردن از ایستگاه های پمپاز در این خط انتقال خبر داد و افزود: برای این خط انتقال 57 حوضچه و شیر هواگیر در نظرگرفته شده است و خط انتقال به شکل سقلی که با آب و هوای منطقه مناسب تر و هزینه نگهداری از آن در مقایسه با طرح های انتقال دارای ایستگاه پمپاژ کم هزینه تر است.

نیروگاه شهید مفتح از طرح های مهم کشور در مجاورت شهر فامنین در کیلومتر45 جاده همدان- تهران به وسعت 270 هکتار ایجاد شده و دارای 4 واحد 250 مگاواتی تولید برق است.

انتهای پیام/ی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.