مستند «جای خالی» در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، مستند «جای خالی» سه شنبه 3 شهریور با حضور سازندگان اثر در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید و سپس مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

مستند «جای خالی»، مستندی است بلند با درون‌مایه آسیب‌شناسی فرهنگ عمومی مردم ایران. «کمیل سوهانی»، در مقام کارگردان مستند که روایت اثر را نیز بر عهده دارد، همزمان با تلاش برای یادگیری پرواز با پاراگلایدر، به عنوان یک مستندساز به سراغ ریشه‌های پریشان احوالی‌های فرهنگی مردم ایران می‌رود. پریشان حالی‌هایی همچون دروغگویی، کمبود وجدان‌کاری، بی‌فرهنگی در ترافیک، ضعف در روحیه‌کار جمعی و... در این بین برای یافتن پاسخ با 16 تن از صاحب‌نظران این حوزه (از مؤلفان کتاب‌های جامعه‌شناسی و مردم‌شناسی گرفته تا وزرای فرهنگ و ارشاد) به گفتگو می‌نشیند و همزمان یافته‌های حاصل از مواجهات و مشاهدات خود را با تجربه یادگیری پرواز گره می‌زند و تلاش می‌کند تا سوالات دقیقی را در این حوزه طرح کند.

این مستند شاعرانه-پژوهشی که پیش از این در بخش رقابتی مستندِ آخرین دوره جشنواره فجر شرکت کرده و جایزه بخش نقد درون گفتمانی جشنواره عمار را از آنِ خود کرده بود، در موسسه «سفیرفیلم» تولید شده است. تهیه‌کننده و تصویربردار اثر «محمد صادق باطنی» است و نویسندگی کار را «آرین طاهری» برعهده داشته است. «محمد الیاس قنبری» پژوهشگر اثر و «محمدرضا خندان» نیز تدوین‌گر این مستند 60 دقیقه‌ای هستند.

علاقه مندان برای حضور در این برنامه می توانند سه شنبه 3 شهریور ساعت 19 به تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران مراجعه فرمایند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.