مسابقات والیبال زیر 23 ساله‌های جهان از امروز (دوشنبه) آغاز شد، در این گزارش به اظهارات مربیان 12 تیم حاضر در این رقابت ها نگاهی می‌اندازیم.


به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان دومین دوره رقابت‌های قهرمانی والیبال زیر 23 ساله‌های جهان از امروز (دوشنبه) در دوبی امارات متحده عربی آغاز شده است و 12 تیم از سراسر جهان تا روز 31 اوت با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت تا برترین تیم‌های این رده سنی مشخص شود.

12 تیم حاضر در این رقابت‌ها به دو گروه 6 تیمی تقسیم شده‌اند که از هر گروه 2 تیم صعود خواهند کرد.

در گروه اول تیم‌های کوبا، مصر، ایران، ایتالیا، کره و امارات میزبان حضور دارند.

در گروه دوم تیم‌های آرژانتین، برزیل، مکزیک، روسیه، تونس و ترکیه حاضر هستند.

کنفرانس مطبوعاتی مربیان 12 تیم حاضر در این مسابقات روز گذشته (یکشنبه) در هتل ماریوت دوبی برگزار شد، این مربیان سه تیم برزیل، ایتالیا و روسیه را از بخت‌های اصلی قهرمانی عنوان کردند.

دوره قبل این مسابقات سال 2013 به میزبانی برزیل برگزار شد ه میزبان جام قهرمانی را بالای سر برد.

 و اما اظهارات مربیان 12 تیم حاضر در دوبی:

** آرژانتین در سودای کسب مدال

مارتین لوپز، سرمربی آرژانتین: تیم من در این رده سنی به سه قسمت تقسیم شده بود، گروه اول با تیم ملی بزرگسالان بودند، گروهی با تیم بزرگسالان B و گروه سوم هم با تیم زیر 21 ساله‌ها بودند و همین مسئله باعث شد آماده سازی نهایی ما فقط در یک ماه انجام شود، تیم ما از 9 بازیکن زیر 21 سال و فقط 3 بازیکن زیر 23 سال تشکیل شده است ما تمام دوران آماده‌سازی خود را آرژانتین گذراندیم و فقط 3 بازی دوستانه با تیم ملی بزرگسالان انجام دادیم.

می‌دانم که کار خیلی دشوار خواهد بود و ما در گرو B با غول‌هایی مانند برزیل و روسیه همگروه شده‌ایم ما با برزیل در فینال رقابت‌‌های پان آمریکن در آمریکا بازی کردیم، اما همچنین رقابت‌های قهرمانی قاره آمریکای جنوبی شکست داده‌آند، اما حالا ما باید انتقام بگیریم، هدف ما رسیدن به نیمه نهایی و کسب مدال است اما برای این هدف باید سخت تلاش کنیم.

** ایران، روسیه و برزیل بزرگترین رقبا هستند

رابرلی لئوناردو: این رقابت‌ها پس از مسابقات نوجوانان، جوانان مهمترین رقابت‌ برای بازیکنان است من ایران، روسیه و ایتالیا را بزرگترین رقبا برای کسب عنوان قهرمانی می‌دانم.
وی افزود: ما با 5 بازیکن خود قبل از این که به تیم ب در رقابت‌های پان امریکن در کانادا بپیوندند، 4 هفته تمرین داشتیم امیدواریم از دل این مسابقات ستاره‌های جدیدی ظهور کنند، همانطور که در اولین دوره، 2 سال قبل، لوکارلی ظهور کرد.

** هدف کوبا پیروزی در همه بازی‌ها است

رادولفو سانچز سرمربی کوبا: این رقابت‌ها، رقابتی بسیار قدرتمند است و ما باید هر روز روی یک باز فکر کنیم، ما برنامه آماده‌سازی خود را فقط یک ماه قبل شروع کردیم و یک اردوی داخلی بدون بازی تدارکاتی داشتیم، ما اینجا تیم‌های بسیار قوی داریم، اما هدف ما این است که در همه بازیها پیروز شویم، اما قبل از صعود از مرحله گروهی به فینال فکر نمی‌کنیم.

** روسیه و برزیل بخت اصلی قهرمانی هستند

گرزگور رایس، سرمربی مصر: من فکر می‌کنم روسیه و برزیل بخت‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی هستند، اما ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست، بیشتر بازیکنان تیم من از تیم زیر 21 ساله‌ها هستند که پس از این رقابت‌ها مسافر رقابت‌های قهرمانی جهان در رده سنی زیر 21 سال مکزیک خواهند شد، تیم من یکی از جوانترین تیم‌های این رقابت‌های این رقابت‌ها است و ما فقط یک بازیکن امید داریم ما محمد عادل بازیکن محور خود را به دلیل حضور در جام جهانی ژاپن در اختیار نداریم.
با توجه به این که ما بهترین تیم آفریقا هستیم بازی کردن در برابر سبک‌های متفاوت والیبال جهان برای ما خوب است ما باید تیم‌هایی از آسیا، اروپا و آمریکا را شکست دهیم.

اظهارات 12 مربی جهانی والیبال

** می‌خواهیم نتایج خوبی کسب کنیم

پیمان اکبری، سرمربی تیم ملی ایران، تیم‌های حاضر در اینجا بسیار قوی‌ هستند و ما می‌خواهیم تمام تلاش خود را بکنیم و نتایج خوبی را در بین بهترین مکاتب والیبال جهان به دست آوریم، ما تیم خوبی داریم که می‌تواند در سطح جهنی رقابت کند.

** هدف ایتالیا حضور در جمع 4 تیم اول است

میشل توتیره، سرمربی ایتالیا: این رده سنی ترکیب مهمی از بازیکنان رده‌های سنی متفاوت است و بعضی از آنها در حال حاضر در تیم بزرگسالان بازی می‌کنند ما امیدواریم خیلی خوب بازی کنیم و مدال بگیریم ما برخی از بازیکنان خود را به دلیل این که در جام جهانی ژاپن برای تیم بزرگسالان بازی خواهند کرد در اختیار نداریم.

من آماده سازی تیم را از 10 جولای (20 مرداد) شروع کردم و 6 بازیکن از تیم زیر 21 سال انتخاب کردم، روسیه و برزیل از بخت‌های اصلی صعود به مرحله نیمه‌نهایی هستند این در حالی است که تیم من باید در برابر ایران و مصر بجنگد، اما هدف اصلی ما رسیدن به جمع 4 تیم اول است.

** کوبا، ایتالیا و برزیل بخت قهرمانی هستند
هونگ هائکون، سرمربی کره جنوبی: ما تلاش کردیم تا سرویس‌ها و دریافت‌های خود را بهتر کنیم تا بتوانیم با تیم‌های قدرتمند اینجا بجنگیم ما بازیکنان جوانی داریم که بعد از کسب تجربه در اینجا آینده درخشانی خواهند داشت.
من فکر می‌کنم، روسیه و کوبا در کنار قدرت سنتی والیبال یعنی برزیل از بخت‌های اصلی قهرمانی در اینجا هستند، ما سه هفته اردوی آماده سازی در کره داشتیم، اما فرصت نداشتیم بازی دوستانه خوبی برگزار کنیم و فقط در برابر یک تیم دانشگاهی کره مسابقه دوستانه داشتیم.

** هدف کوبا حضور در جمع 4 تیم پایانی است

روبرتو ویلچس سرمربی مکزیک: هدف اصلی ما حضور در بین 4 تیم اول است، ما تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم تا بهترین بازی‌ها را انجام دهیم این تیم کار خود را از اکتبر سال 2014 شروع کرده است ما در رقابت‌های پان آمریکن به عنوان آماده‌سازی شرکت کردیم، اما فرصت انجام بازی‌های دوستانه بیشتر را نداشتیم برزیل بخت اصلی قهرمانی در اینجا است.

** برزیل، روسیه و ایتالیا بخت اصلی هستند

نیکولائف میخائیل، سرمربی روسیه: ما آماده‌سازی کافی نداشتیم، زیرا برنامه خود را از روز 21 جولای (31 مرداد) شروع کردیم ما سه بازی دوستانه در برابر ترکیه برگزار کردیم که در دو مسابقه شکست خوردیم، و علاوه بر آن با چند تیم باشگاهی روسیه نیز بازی کردیم ما سه بازیکن خود را به دلیل حضور در تیم بزرگسالان برای جام جهانی ژاپن، در اختیار نداریم.

وی افزود:‌ از نظر من برزیل، ایتالیا و روسیه بخت‌های اصلی قهرمانی هستند، اما من منتظر تماشای بازی‌های کوبا هستم.

**هدف تونس بهبود جایگاه هشتمی است

منصف بلایبا، سرمربی تونس: هدف اصلی ما در اینجا بهبود بخشیدن به رتبه هشتمی خود در این رده سنی است که در سال قبل کسب کردیم، اما کار سخت خواهد بود، زیرا ما در گروه B با تیم‌های برزیل و روسیه بازی خواهیم کرد، من همچنین ایتالیا را نیز از شانس‌های قهرمانی می‌دانم، اما وقوع شگفتی‌هایی را نیز پیش‌بینی می‌کنیم تیم من آماده سازی خود را در ژوئن (تیر) شروع کرد و چند اردوی داخلی داشتیم و پس از آن به مصر سفر کردیم و سه بار با آنها بازی کردیم.

** هدف ترکیه صعود به مرحله نیمه‌نهایی است

امانوئله زنینی، سرمربی ترکیه: ما می‌دانیم که برای صعود به نیمه‌نهایی با موانعی خواهیم شد بخصوص این که در گروه دوم با برزیل و روسیه و آرژانتین هم‌گروه هستیم، اعضای تیم من تنها 10 روز قبل به هم ملحق شدند، کار آماده سازی را برای رقابت‌های جهانی شروع کنیم، زیرا سه نفر از آنها در اردوی آماده‌سازی ترکیه برای لیگ جهانی بودند و 8 نفر نیز در لیگ اروپا حضور داشتند آنچه که مرا خوشبین می‌کند انجام سه بازی دوستانه با روسیه غول والیبال جهان است، که در دو مسابقه اول پیروز شدیم.

با حضور تیم‌های برزیل، روسیه و آرژانتین در یک گروه فکر می‌کنم که برای صعود به نیمه‌نهایی که هدف من است،‌ کار سختی در پیش داریم اما باید بجنگیم.

** ولیبال امارات از سطح جهانی فاصله دارد

مراد سفون سرمربی امارات متحده عربی: والیبال ما کمی از سطح جهانی فاصله دارد، اما می‌خواهم کار مثبتی برای هواداران انجام دهم ما اکنون در حال ساختن تیمی برای آینده هستیم و من اطمینان دارم بازیکنانم می‌توانند این کار را بکنند ما کار خود را از آخر ماه مه (اردیبهشت) شروع کردیم یک اردو در اسلوونی داشتیم و برنامه طولانی‌تری در صربستان برگزار کردیم، پنج دیدار دوستانه خوب هم انجام دادیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: برزیل ، روسیه ، تیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۲۰:۱۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
عکسی که گرفتن خعلی باحاله
آخرین اخبار