به باور یک سناتور پیشین کنگره، در صورت رد توافق هسته‌ای ایران در کنگره، تُجار آمریکایی بیشترین آسیب را خواهند دید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، مایک گریول – سناتور دموکرات پیشین کنگره – بر این باور است که لجاجت مضحکانه جمهوری‌خواهان کنگره با توافق هسته‌ای ایران به ضرر تجار آمریکایی تمام خواهد شد.

مایک گریول در مصاحبه با پرس تی وی، از اظهارات «کارلی فیورینا»-- نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – در خصوص توافق هسته‌ای ایران به شدت انتقاد کرد.

کارلی فیورینا در یکی از سخنرانی های انتخاباتی خود مدعی شد اگر به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود، شرایط جدیدی را برای توافق هسته ای ایران در نظر می گیرد. وی اظهار داشت در صورت راهیابی به کاخ سفید، با اجرای مفاد جدیدی مانع از ورود سرمایه های نقدی به داخل ایران خواهد شد؛ مگر اینکه این کشور  اجازه بازرسی کامل از تمامی سایت های نظامی و هسته ای را در هر زمان و مکانی صادر کند.

 ایران و شش قدرت جهانی چهاردهم ژوئیه (23 تیر) به توافق تاریخی دست یافتند. این کشورها متعهد شدند در ازای محدود شدن فعالیت های هسته ای ایران، تحریم های اقتصادی علیه این کشور را لغو کنند. 

پس از حصول توافق هسته ای ایران، سرمایه گذاران و تجار اروپایی اشتیاق فراوانی را برای حضور در اقتصاد ایران نشان دادند. 

مایک گریول با تاکید بر تمایل اروپایی ها برای سرمایه‌گذاری در اقتصاد ایران اظهار داشت در صورت مخالفت کنگره با توافق هسته ای ایران، تجار آمریکایی تنها کسانی هستند که در این ماجرا ضرر می‌کنند. 

وی با ابراز امیدواری از تصویب توافق هسته ایران اظهار داشت: حتی در صورت مخالفت کنگره با این توافق، دولت اوباما آن را تصویب و به مورد اجرا خواهد گذاشت.

مایک گریول معتقد است در صورت لغو تحریم‌ها علیه ایران، نمایندگان مخالف کنگره قادر نخواهند بود در آینده تغییراتی را در شرایط ایجاد کنند.

وی همچنین  اظهار داشت: "توافق انجام شده است. دولت اوباما و پنج کشور مذاکره کننده این توافق را پذیرفته اند. بنابراین ابطال این توافق غیر قابل تصور است."

مایک گریول در پایان افزود:  "فیورینا مانند سایر جمهوری‌خواهانی است که با اظهارات مضحکانه، درواقع خود را مسخره می کنند." 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار