پولیتیکو نوشت: سناتورهای مخالف برجام در کنگره نمی خواهند شکست خود را در برابر حامیان توافق هسته ای ایران بپذیرند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پولیتیکو در گزارشی نوشت: با وجود به حد نصاب رسیدن تعداد سناتورهایی که می توانند از رای گیری در خصوص رد برجام در کنگره جلوگیری کنند، مخالفان توافق هسته ای ایران همچنان به اقدامات خصمانه خود ادامه می دهند.

تعداد سناتورهای دموکرات حامی برجام در کنگره روز گذشته به 42 نفر رسید. این بدان معناست که نه تنها وتوی باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا -- در کنگره تضمین شده است، بلکه سناتورهای دموکرات می توانند طبق رسمی که در کنگره وجود دارد، با ایراد نطقی طولانی مانع از رای گیری در خصوص رد برجام در کنگره شوند. با وجود حتمی شدن پیروزی موافقانِ برجام در کنگره، سناتورهای جمهوری‌خواه از حملات انتقادی علیه توافق هسته ای ایران دست برنمی دارند.

"دیک چینی" – معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا – روز گذشته با سخنرانی در نشست "موسسه امریکن انترپرایز،" توافق هسته ای ایران را دیوانگی نامید. وی در ادعاهایی بی اساس، از خطرات توافق هسته ای ایران سخن به میان آورد و از وقوع یک هولوکاست هسته ای خبر داد. 

قرار است امروز "دونالد ترامپ" – نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – و "تد کروز" – سناتور تگزاس در و دیگر نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – در مقابل کنگره علیه توافق هسته ای ایران یک راهپیمایی برگزار کنند.  

برآورد شده است در این راهپیمایی هزاران نفر شرکت کنند. "سارا پیلین" – فرماندار پیشین آلاسکا – نیز در این راهپیمایی حضور خواهد داشت. قرار است در همین روز، آیپک – کمیته روابط عمومی آمریکا و رژیم صهیونیستی – 1000 عضو خود را به واشینگتن اعزام کند  تا علیه توافق هسته ای ایران در کنگره لابی کنند. 15 نفر از فرمانداران جمهوری‌خواه نیز با ارسال نامه ای به کاخ سفید، مخالفت خود را با برجام اعلام کنند.

"پیتر راسکم" -- نماینده جمهوری‌خواه ایلینوی -- نیز می کوشد با ارائه قطعنامه ای در کنگره، اعتراض خود را نسبت به توافق های جانبی که میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی منعقد شد اعلام کند. 

بن کاردین – سناتور دموکرات مریلند – هم قصد دارد لایحه ای را در همین خصوص به کنگره ارائه دهد که به باور موافقان برجام، به بازنویسی توافق هسته ای ایران اختصاص دارد. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۵:۳۴ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
جمع هنرمندان
آخرین اخبار