آمل سهم 20 درصدی در حوزه بهداشت و درمان در مازندران را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل، در آئین تجلیل از پزشکان نمونه شهرستان آمل گفت:هم اکنون بیمارستان های دولتی شهرستان آمل با پذیرش بیش از ۸۵ درصد اشغال تخت های بیمارستانی بالاترین ضریب اشغال این بخش را در میان بیمارستانهای کشور دارند و این آمار وضریب بالای اشغال تخت های بیمارستانی ازسوی کارشناسان وزارت بهداشت ودرمان هم تائید واعلام شده است.

حمزه قاسمی با اشاره به پذیرش بالای بیماران مراجعه کننده به سه بیمارستان دولتی این شهرستان افزود: حجم بالای مراجعه بیماران غرب مازندران به بیمارستانهای امام رضا(ع) ، ۱۷شهریور وامام علی (ع) باعث افزایش مراجعه تعداد بیماران به مراکز درمانی این شهرستان شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل، با بیان اینکه در این ارتباط حدود ۵۰ مرکز بهداشتی ودرمانی شهری وروستایی و حدود ۱۶۰ خانه بهداشت روستایی در حوزه خدمات بهداشتی ودرمانی در این شهرستان فعال است، تصریح کرد: هم اکنون شهرستان آمل سهم ۲۰ درصدی در حوزه بهداشت و درمان در مازندران را دارد.

قاسمی با بیان اینکه بیمارستان های آمل در چنین شرایطی در حال ارائه خدمات به بیماران شهرهای مرکزی، غرب ونیز مسافران بی شمار به مازندران هستند، گفت: در قبال ارائه چنین خدماتی در حوزه بهداشت ودرمان شهرستان آمل، نگاه مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران باید به این شهرستان ویژه تر باشد.

وی افزود: انجام ماهانه حدود هزار و ۶۰۰ عمل جراحی در بیمارستان ۱۷شهریور آمل که این میزان عمل در مازندران و کل کشور بی سابقه است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل، همچنین به افزایش شاخص های بالای بهداشتی در این شهرستان اشاره کرد وگفت: از 4 مرگ مادران باردار در سال ۸۷ این رقم به صفر در سه سال گذشته رسیده که افزایش بالای مراقبتهای درحین بارداری و ارائه راهکارهای آموزش مناسب به مادران باعث این امر شده است.

درپایان این مراسم از 20 پزشک نمونه شهرستان آمل در یکسال گذشته قدردانی شد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: سهم ، آمل ، حوزه ، بهداشت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.