سنندج؛

افتتاح دو مرکز بهداشتی- درمانی در سنندج

همزمان با دومین روز از هفته دولت با حضور مسوولان استان کردستان مرکز بهداشتی درمانی شهری دگایران و مرکز درمانی شهید تعریف سنندج افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،رییس مرکز بهداشت شهرستان سنندج در آیین افتتاح مرکز درمانی دگایران سنندج، گفت: هزینه احداث مرکز بهداشتی درمانی دگایران شش میلیارد و 810 میلیون ریال است که از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان تامین شده است.

دکتر جهانبخش یوسفی افزود: این مرکز درمانی جمعیت 11 هزار نفر منطقه را تحت پوشش قرار می دهد و خدمات پزشکی همچون مامایی، بهداشت خانواده، بیماری ها، بهداشت محیط ، بهداشت حرفه ای، بهداشت روان، تزریقات و پانسمان و در آینده ای نزدیک دندانپزشکی ارایه می شود.

وی همچنین در آیین افتتاح مرکز بهداشتی درمانی شهید تعریف سنندج با اشاره به اینکه مرکز بهداشتی درمانی شهید تعریف سنندج از ادغام دو مرکز بهداشتی درمانی قدس و نبوت تشکیل شده است، گفت: این مرکز جمعیتی حدود 25 هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

یوسفی هزینه احداث این مرکزدرمانی را پنج میلیارد و 660 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این منابع مالی از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان تامین شده است. 

در این مرکز خدماتی مانند مامایی، بهداشت خانواده، بیماری ها، دندانپزشکی، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، بهداشت روان، نمونه گیری غربالگری تیرویید و شنوایی سنجی ارایه می شود.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.