عضو کمیسیون بهداشت گفت: با توجه به سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبری و قانون برنامه، پرداخت خارج از سطح‌بندی خلاف قانون است.

وزارت بهداشت در روند طرح تحول سلامت خلاف قانون عمل می‌کند/ شکاف موجود بین پزشکان در پرداخت حقوق بی عدالتی استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان در انتقاد نسبت به گزارش وزیر بهداشت در صحن علنی امروز چهارشنبه 4 شهریور ماه اظهار کرد: ما از ابتدا در رابطه با بخش‌هایی که از این تریبون شده نقد داشتیم و معتقدم خلاف قانون کار انجام می‌شود.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تأکید کرد: با توجه به سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و قانون برنامه پرداخت خارج از سطح بندی خلاف قانون است.

پزشکیان ادامه داد: بیمه‌های تکمیلی نیز خارج از قانون است زیرا این بیمه‌ها را نیز تقویت می‌کنند.

وی بیان داشت: 48 نفر از اعضای هیئت علمی را در دانشگاه ما پاره وقت کرده‌اند، از این هیئت‌های علمی پاره وقت شده ماهیانه 90 میلیون تومان درآمد از بخش دولتی داشتند که این درآمد برایشان کم بود اکنون به مراکز خصوصی رفته تا 500 میلیون تومان بگیرند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ما پزشک متخصصی داریم که یک میلیون درآمد دارد اما پزشکان متخصص قلب، چشم و رادیولوژی بالای 70 میلیون درآمد دارند، همچنین میانگین درآمد هیئت‌های علمی در اروپا تنها 10 هزار دلار است که با سرانه درآنجا نزدیک به 4000 دلار می‌شود اما در سیستم دولتی برخی بالای 30 هزار دلار دریافت می‌کنند که این شکاف موجود بی‌عدالتی است.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در ادامه افزود: ما در قانون اعلام کردیم تعرفه‌ها را بالا ببرند و پول را به بخش روستاهای محروم تزریق کنند اما تعرفه‌ها بالا رفت و هزینه‌ها افزایش یافت و اکنون بیمه‌ها شش ماه است که نتوانستند پول‌ها را پرداخت کنند بعد وزیر بهداشت نامه‌ای نوشته که اگر بیمه‌ها پول ندهند ما مریض‌های بیمه‌ای را ویزیت نمی‌کنیم.

پزشکیان تأکید کرد: دیگر قادر نیستیم با این ولخرجی‌ها رویه بهداشت و درمان را ادامه دهیم و اگر با این روش پیش برویم بازهم می‌گویند پول بدهید.

وی اظهار کرد: ما انتظارمان از وزارت بهداشت و درمان اجرای قانون بود، سطح بندی کارکردن پزشکان در یکجا و عمل به پزشک خانواده و هر کار خوبی که خارج از قانون انجام شود، خلاف است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان داشت: در کجای دنیا پزشک در سیستم دولتی و هیئت علمی دریک طرف 60 میلیون تومان درآمد و دریک هیئت علمی دیگر در دانشگاهی دیگر 5 میلیون تومان بگیرد، بی‌عدالتی یک کار غلط است و بی‌نظمی بوجود می‌آورد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تأکید کرد: اگر اینگونه هزینه شود، مجلس و دولت نیز هرچقدر به این سیستم پول تزریق کنند باز کم می‌آید.

پزشکیان ادامه داد: ربیعی وزیر کار اعلام کرده 350 میلیارد تومان از بانک وام گرفته تا پولی را که 6 ماه است به بیمارستان‌ها نداده‌اند پرداخت کند، با این ولخرجی‌ها نمی‌شود سیستمی را اداره کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: در سیستم بهداشت و درمان چیزی به اسم سوددهی نداریم بلکه اثربخشی و کارایی وجود دارد و باید به اندازه پولمان برای مردم سفره پهن کنیم.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تأکید کرد: در مورد کارهای صورت گرفته دراین سیستم که خلاف قانون بوده ساکت بودیم اما دولت موظف است در چارچوب قانون انجام وظیفه کند و در صورت لازم جلسه بگذارند.

پزشکیان اعلام کرد: بنده از وزارت بهداشت و دولت می‌خواهم که راه سطح بندی را ادامه دهد و وزارت بهداشت و درمان با انجام این رویه موجود امکان ادامه طرح تحول سلامت را ندارد.

وی خطاب به وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: شما اگر معتقدید راهتان درست است ادامه دهید، بنده این حرف را می‌زنم که بماند و اگر فردا مشکلی پیش آمد و کم آوردید نگویید پول بدهید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۱۶:۳۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
متاسفانه آقای وزیر بهداشت فقط و فقط بخش درمان و پزشکان رادیده و میبیند وبخش بهداشت را کاملا به فزاموشی سپرده است و کارمندان مراکز بهداشت و نیروهای بهداشتی که بخش اصلی و کار بهداشتی را انجام میدهند کاملا از وزارت بهداشت حذف شده اند.به دا دل نیروهای بهداشتی هم برسید.
Iran (Islamic Republic of)
یک معلم
۱۳:۰۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
پزشکان بیچاره ... اونوقت کارگر و کارمند با حقوق 1 میلیون باید برن بمیرن دیگه
-
مهدی وظیفه
۱۳:۰۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
عزیز جون پزشکیان نماینده شمیرانات نیست نماینده تبریز و اسکو و آذرشهره
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۲:۴۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
خدا خیرت بده دکتر که حرف 90%پرسنل وزارت بهداشت رو زدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
یکی دنبال یه لقمه نونه که اون هم موقع خوردن به دلیل مشکلات گلو گیرش
می شود و یکی هم ......
Iran (Islamic Republic of)
حسین از تبریز
۱۲:۱۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
لطفا اول متن خبرتونو اصلاح کنید، آقای دکتر پزشکیان نماینده تبریز ، اسکو و آذرشهر هستند، تا بیشتر از این آبروریزی نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
کمسیون بهداشت فقط به فکر حقوق پزشک ها باید باشند؟
Iran (Islamic Republic of)
زمزم
۱۲:۰۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
سلام
دقیقا همینطوره
و اینکه دکتر پزشکیان نماینده تبریزه نه تهران
آخرین اخبار