رشته داروسازی در این زمینه در جایگاه بالایی در منطقه دارد و در زمینه داروسازی جزو 10 کشور اول دنیا محسوب می‌شویم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،رهبر مژدهی آذر رئیس انجمن داروسازان در همایش انجمن داروسازان در خصوص طرح تحول سلامت اظهار کرد: در صورتیکه طرح تحول سلامت به طور کامل اجرا شود، بسیاری از همکاران داروساز ما نخواهند توانست معیشت خود را تامین کنند.
 
وی افزود: وزارت دارایی از دیگر مشکلات داروسازان است، این وزارتخانه هیچگونه توجهی به داروسازان نمی‌کنند و انجمن داروسازان می‌خواهد قوانین به طور کامل اجرا شود.

رئیس انجمن داروسازان در خصوص کتاب ارزش‌گذاری خدمات پزشکی بیان کرد: نامی از داروسازان  در سالهای گذشته در این کتاب نبود، هم‌اکنون نیز پس از پیگیری ها و خواهش‌های متعدد انجمن داروسازان تعرفه‌ی این متخصصین به کتاب ارزش‌گذاری خدمات پزشکی وارد شد.

مژدهی  آذر ادامه داد: آموزش دانشکده داروسازی به طور حتم باید متحول شود تا بتواند پاسخگوی نیازهای حال حاضر و آینده کشور در عرصه داروسازی باشد، امروزه اکثر فارغ‌التحصیلان این رشته در داروخانه‌ها مشغول به کار می‌شوند
 
 در ادامه مراسم محمد رضا شانه‌ساز، رئیس انجمن علمی داروسازان با اشاره به وضعیت تولید دانش و کنترل کیفیت در رشته داروسازی تصریح کرد: رشته داروسازی در این زمینه در جایگاه بالایی در منطقه دارد و در زمینه داروسازی جزو 10 کشور اول دنیا محسوب می‌شویم.
 
وی افزود: در زمینه‌ی ارائه خدمات دارویی مشکل داشتیم، بیمارستان‌های بزرگ کمتر به این ضرورت رسیده‌اند که باید داروساز بیمارستانی در بیمارستان آنها حضور داشته باشند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار