زنجان؛

تغییر کاربرهای غیرمجاز تهدیدی جدی برای آهوان دشت سهرین

دشت آهوان سهرین تنها زیستگاه بازماندگان آهوان شمالغرب کشور می باشد که امروزه به سبب تغییر کارهای غیرمجازو تهدید شکارچیان غیرمجاز در معرض تهدید می باشد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ امروز صبح مراسم تجلیل از دوستداران محیط زیست و محیط بانان استان در دشت آهوان سهرین واقع در منطقه حفاظت شده سرخ آباد با حضور مسئولان استان برگزار شد

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در این مراسم با تقدیر از حضور مسولان ارشد استان اظهار امیدواری کردحضور این بزرگواران در مناطق تحت مدیریت و حفظ گونه های جانوری موثر شده باشد.

ناصرجعفری افزود:دشت آهوان سهرین تنها زیستگاه بازماندگان آهوان شمالغرب کشور می باشد که امروزه به سبب تغییر کارهای غیرمجازو تهدید شکارچیان غیرمجاز در معرض تهدید می باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 60نفر محیط بان مشغول فعالیت هستند که باتوجه به وسعت 500هراز هکتاری مناطق تحت مدیریت با کمبود نیروی محیط بان مواجه هستیم.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان افزود: با تلاش شبانه روزی محیط بانان زحمت کش استان که بیش از 200شبانه روز در سال دور از خانواده می باشند مدیریت مناطق انجام می پذیرد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از محیط بانان استان کارمندان نمونه و دو نفر از دوستداران محیط زیست استان تجلیل شد.


انتهای پیام/س 


برچسب ها: کاربری ، آهوان ، سهرین ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.