امیر قاسمی در خصوص نمایش «زندگی یک رویاست» و شیوه اجرای نمایش آن گفت.

ایده‌های نو در رویای یک زندگیامیر قاسمی کارگردان نمایش «زندگی یک رویاست» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون این اثر بیان کرد: پسر خانواده (امیر)، قصد دارد تا خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنند را بفروشد اما با مخالفت‌ اهالی خانواده و مادرش مواجه می‌شود که در این حین نامه‌ای از سمت عمویش به دستش می‌رسد و اتفاقاتی را رقم می‌زند.

وی در خصوص انتخاب این نمایش عنوان کرد: موضوع و بطن نمایشنامه نزدیک به حال و هوای امروزی همه ما و اتفاقاتی که هر روزه از آن‌ها ساده می‌گذریم، است که دلیلش را هم قاطع نمی‌دانیم و باید خودمان این اتفاق را درست کنیم و به نظر یکدیگر احترام بگذاریم.

امیر قاسمی در رابطه با شیوه اجرای نمایش «زندگی یک رویاست»، بیان کرد: این نمایشنامه شیوه اجرای جدیدی اعم از طراحی نورها و میزانسن‌ها دارد که توانسته‌ایم فضای سورئال را ایجاد کنیم. همچنین از به کاربردن فرم‌ها برای بهتر رساندن دیالوگ‌ و مفهوم اثر کمک گرفته‌ایم که تأثیر بسزایی داشته است.

وی با بیان اینکه به تماشاخانه‌های دیگر هم درخواست اجرا داده بودم، عنوان کرد:‌ متن را به فرهنگسرای نیاوران هم داده بودم اما می‌بایست به خاطر تکمیل ظرفیت سالن‌ها برای اجرا یک‌ سال منتظر می‌ماندیم که زمانی طولانی بود و زحمات گروه به باد می‌رفت.

قاسمی با بیان اینکه زمان اجرای نمایش‌ها در سالن‌ها نزدیک به هم است، گفت: به خاطر زمان اجرا و فاصله‌ کم بین دو اجرا نمی‌توان آنطور که باید از نورپردازی و دکورهایی که مدنظرمان است، استفاده کنیم و امکان سریع جابه‌جایی آن‌ها نیست. همین امر باعث می‌شود تا آن ایده‌هایی که در ذهنمان است را نتوانیم عملی کنیم.

گفتنی است؛ نمایش «زندگی یک رویاست» به کارگردانی امیر قاسمی و نویسندگی مهدی میرباقری، در سالن استاد مشایخی از 10 الی 27 شهریور، ساعت 18 روی صحنه می‌رود.

ار عوامل این اثر می‌توان به:

بازیگران: سارا عابدی، امیر شاه علی، مهران مرادی، شایلین اسداللهی، پاوان افسر؛

موسیقی: بهنام رحیمی؛ 

طراح لباس: کتایون همتی؛

دستیار صحنه: وحید موسوی؛

عکاسی پوستر: حمید‌رضا حمزه‌پور؛ و

طراح  پوستر و بروشور: سید پویا محمد‌زاده حسنی اشاره کرد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار