مصطفی زهرانی: در توافق ایران در بحث هسته‌ای توافقی تاریخی صورت گرفت که یک کشور جهان سومی در مقابل 6 قدرت جهانی ایستاد و آن‌ها به حق و حقوق ایران تمکین کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم: مصطفی زهرانی در مراسم افتتاحیه 221 پروژه هفته دولت در قم، خروج از فصل 7 منشور سازمان ملل را دستاوردی استراتژیک عنوان کرد و افزود: این موضوع نکته مهمی است و نباید آن را دستاوردی تاکتیکی دانست بلکه دستاوردی استراتژیک بود.

وی توافق هسته ای ایران را توافقی تاریخی دانست و تاکید کرد: : در سایر توافقاتی که بین کشورهای غربی و جهان سوم صورت می‌گرفت این بوده که آن‌ها تصمیم می‌گرفتند و کشورهای جهان سوم باید تمکین می‌کردند اما در توافق ایران ، یک کشور جهان سومی در مقابل 6 قدرت جهانی ایستاد و آن‌ها به حق و حقوق ایران تمکین کردند.

مدیرکل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، با بیان اینکه ما در جنگ تحمیلی آسیب‌های سلاح‌های کشتار جمعی را درک کردیم اما هرگز مقابله به مثل نکردیم و به دنبال ساخت سلاح هسته ای و بمب نیستیم تصریح کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند ما سلاح هسته‌ای نمی‌خواهیم این موضوع یک بحث اعتقادی و شرعی نیست بلکه این موضوع اصولی است و محاسبه استراتژیک دارد.

زهرانی با اشاره به اینکه نخستین بار بود که در این توافقات  رئیس جمهور آمریکا امضا می‌دهد و می‌گوید می‌خواهیم در تعامل بیشتر با ایران باشیم افزود: و این برای نخستین بار است که طی 50 سال گذشته رئیس جمهور آمریکا در مقابل نخست وزیر رژیم صهیونیستی موضع‌گیری می‌کند و این در حالی است که در زمان‌هایی، صهیونیست‌ها به دولت سایه در آمریکا تبدیل شده بودند.

وی با بیان اینکه صهیونیست ها و وهابی ها دست از تلاش بر نمی دارند و تلاش‌هایشان را برای تغییر موضع آمریکا در مذاکرات هسته‌ای انجام می‌ دهند گفت: بیشترین تلاش برای به سرانجام نرسیدن مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 توسط این دو طرف صورت گرفته است.

زهرانی یکی از دستاوردهای مهم توافق هسته ای را تبلیغ و ترویج اسلام ناب و اسلام سیاسی برشمرد و تصریح کرد: تا قبل از این توافق چون فضای امنیتی علیه ایران شکل گرفته بود نمی‌توانستیم اسلامی سیاسی که برخاسته از اسلام ناب و تفکر شیعه بود را به طور شایسته‌ای به دنیا معرفی کنیم.

 وی نقش استان قم را در معرفی اسلام ناب محمدی مهم دانست و اظهار داشت: بعد از این توافق فضا برای ترویج تفکر اهل بیت (ع) و اسلام ناب به عنوان مدل واقعی اسلام سیاسی فراهم است.

زهرانی با بیان اینکه در مقابله با تحریم ها از آمریکایی ها جلو افتادیم افزود: تحریم اقتصادی فراگرد یادگیری است، این یادگیری هم برای تحریم کننده و هم برای تحریم شونده است و ما در مقابله با تحریم‌ها از امریکایی‌ها جلو افتادیم.

مدیرکل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت: اگر تحریم‌ها هم برداشته شوند نباید آن نوع مدیریتی که بعد از جنگ در پیش گرفتیم را شروع کنیم بلکه اقتصاد مقاومتی است که می‌تواند راهگشای مسائل داخلی باشد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.