مکارم مسئول دفتر نمایندگی وزارت خارجه در قم گفت: اوج‌گیری مذاکرات هسته‌ای در 2 سال اخیر؛ قم نقش ویژه‌ای در حاشیه این مذاکرات به ویژه در تبیین فتوای تحریم سلاح‌های کشتار جمعی در اسلام داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ مکارم ضمن اشاره به ایجاد 28 نمایندگی وزارت خارجه در استان‌های مختلف کشوربیان کرد: نخستین شرح وظیفه این دفاتر ارائه خدمات کنسولی مانند تائید اسناد، اعطای ویزای فرودگاهی و همکاری در حل مشکلات ایرانیان خارج از کشور و ... است.

مکارم مسئول دفتر نمایندگی وزارت خارجه در قم افزود: ماهیت بین‌المللی استان قم که مورد اشاره مقام معظم رهبری در سفر ایشان به قم بود، وظیفه و مسئولیت این نمایندگی مضاعف خواهد بود، هرچند که موضوع بین‌المللی کردن فضای قم یک مسئولیت چندجانبه است و سایر دستگاه‌ها نیز باید زمینه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن را فراهم سازند.

وی بیان کرد: توسعه دیپلماسی دینی و مناسبات بین‌المللی حوزه علمیه از دیگر خدمات دفتر وزارت خارجه در قم می باشد ، که با توجه به دو عنصر عقلانیت و اعتدال در فرهنگ شیعی هیئت‌های دینی و علمی بسیاری از علاقمندان به گفت‌وگو با علمای حوزه و شنیدن دیدگاه‌های آنها هستند.

مسئول دفتر نمایندگی وزارت خارجه در قم تصریح کرد: در سال‌های اخیر چندین هیئت اروپایی و آمریکایی ضمن سفر به قم در صدد بررسی ادله فتوای رهبری در تحریم سلاح هسته‌ای بودند. آنها در گفت‌وگو با فقهای حوزه دلائل عقلی و نقلی این فتوا را بررسی کردند و به روشنی دریافتند که این فتوا نه سیاسی است و انحصاری، بلکه سایر مراجع عظام نیز بر این دیدگاه اتفاق‌نظر دارند.

در پایان کرمی مسئول دفتر نمایندگی وزارت خارجه خاطر نشان کرد:این همایش در سطح بین المللی و با حضور علمای سایر ادیان و مذاهب برگزار می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.