سخنگوی کاخ سفید گفت: ما همچنان مطمئن هستیم که می توانیم در جلب حمایت مورد نیاز برای حفظ وتو رئیس جمهور در صورت لزوم موفق شویم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید گفت: براساس بیانیه های علنی، سی سناتور حمایت خود را از توافق دیپلماتیک با ایران اعلام کردند. تعداد این افراد در مجلس نمایندگان بیش از سی نفر است اما من آخرین تعداد در مجلس نمایندگان را در اختیار ندارم. ما همچنان مطمئن هستیم که می توانیم در جلب حمایت مورد نیاز برای حفظ وتو رئیس جمهور در صورت لزوم موفق شویم.
جاش ارنست افزود: این اطمینان برگرفته از نامه امضا شده حدود صد و پنجاه نماینده دموکرات در مجلس نمایندگان است. شما به خاطر دارید که این افراد این نامه را در ماه مه (اردیبهشت-خرداد) قبل از توافق امضا کردند و گفتند در صورتی که توافق نهایی منعکس کننده پارامترهای لوزان باشد از آن حمایت می کنند.
وی افزود: من اکنون اذعان می کنم حمایت آنها از این توافق گام مهمی است. من درباره حمایت آنها تضمین نمی دهم اما این به ما اطمینان می دهد که ما می توانیم این حمایت را جلب کنیم.
سخنگوی کاخ سفید گفت: همچنین مهم است که چند نفری از دموکرات ها که این نامه را امضا نکرده بودند، اکنون حمایت خود را از این توافق اعلام کردند. این نشان می دهد که ما در حال شتاب گرفتن در این زمینه هستیم.
جاش ارنست گفت: ما همچنان درباره حمایت قوی دموکرات ها از توافق دیپلماتیک برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای اطمینان داریم. ما اذعان می کنیم که برخی از دموکرات ها با این موضع موافق نیستند اما رئیس جمهور همچنان معتقد است این بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار