در میان آرزوهای افرادی که آرزوی مهاجرت به کشورهای دیگر را دارند، سوء استفاده گران با کلاهبرداری و تبلیغات در فضای مجازی علاوه بر اخاذی های کلان، منجر به مرگ آرزودلان می شوند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گاهی اوقات در فیس بوک شاهد تبلیغاتی هستیم که در نگاه اول تبلیغات پرزرق و برق سفرهای توریستی به نظر می رسند. ولی وقتی دقیق تر می شویم در این تبلیغات با مواردی غیر طبیعی می بینم که مثلا از مسافران خواسته شده با خود هیچ گونه وسیله و بار سفر نبرند و زنان از پوشش و روسری استفاده نکنند. این موارد نشان میدهد که چنین تبلیغاتی ربطی به مسافرت های خارجی مثل سفر به لندن، پاریس و یونان ندارد.



از رویای مهاجرت تا کلاه برداری های فرصت طلبان!


از رویای مهاجرت تا کلاه برداری های فرصت طلبان!

از رویای مهاجرت تا کلاه برداری های فرصت طلبان!


در واقع هدف این صفحات تبلیغاتی که هر روز در فضای مجازی بیشتر می شوند قاچاق مردم عراق و سوریه و دیگر کشورها به اروپاست که در ازای آن هزاران پوند دریافت می کنند. طعمه اصلی این گونه سایت ها اخاذی از هزارن خانواده سطح متوسط است که حاضراند تمام سرمایه زندگی خود برای یک مهاجرت بی دردسر به کشورهای غربی بدهند.  ولی پشت تصاویر پرزرق و برق خانه مجلس و برج ایفل و وعده های زندگی تازه، واقعیت تلخ قاچاق افراد در سال 2015 نهفته است.

امسال هزاران نفر گول چنین تبلیغاتی را خوردند و زمانی که با قایق های غیراستاندارد از دریای مدیترانه می گذشتند، جان خود را از دست دادند. در واقع این گونه سوءاستفاده گران دست روی نقطه ضعف افراد یعنی ترس از مهاجرت قاچاق می گذارند و با وعده هایی مثل مهاجرت صد در صد تضمینی و بدون دردسر و خطر پول های کلانی از آن ها اخاذی می کنند.


از رویای مهاجرت تا کلاه برداری های فرصت طلبان!


در یکی از این موارد، یکی از قاچاقچیان که اسم وی مشخص نیست اصرار داشت که قایق هایشان صد در صد تضمینی بوده و مسافران می توانند با خود لب تاپ و دوربین دیجیتال بیاورند که مثل دیگر مسافران به نظر برسند و دستگیر نشوند. او نیز برای افرادی که از سفر دریایی می ترسیدند هم مهاجرت با کامیون را پیشنهاد داد که دو روز طول می کشید و برای هر نفر مبلغ 5500 پوند دریافت می کرد. در واقع هر دو راه، هم دریایی و هم با کامیون خطرات بسیاری دارد که در ادامه این ماجرا 71 جسد از مهاجرانی که با کامیون سفر کرده بودند در استرالیا پیدا شد.

از رویای مهاجرت تا کلاه برداری های فرصت طلبان!

در واقع تمام این تصاویر پر زرق و برق دروغی بزرگ است که برای اخاذی از افراد بی گناه استفاده می شوند و سرانجام آن چیزی جز مرگ نیست.

منبع: دیلی میل

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.