راشدی معاون مسافری راهآهن در گفتگو با خبرنگار
اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه از سال گذشته وزیر راه و شهرسازی نگاه ویژهای به توسعه راهآهن داشت، گفت: ما سعی کردهایم در اطراف کلانشهرها برنامهریزی برای جابجایی مردم ایجاد کنیم و با این سیاست قطارهای حومهای را توسعه دادیم.
وی در ادامه افزود: در سال گذشته مسیر تهران - قم، سه قطار را در مسیر قرار دادهایم و مدت زمان سفر نیز به 100 دقیقه کاهش دادیم همچنین در مسیر تهران - کرج - هشتگرد نیز تعداد قطارها را به شش رام افزایش دادهایم و بهای قیمت بلیت را نیز 1000 تومان قرار دادیم.
معاون مسافری راهآهن یادآور شد: برای شهر قدس نیز توقفگاهی در مسیر کرج به هشتگرد قرار دادیم تا مسافران از این فرصت نیز استفاده کنند و یک قطار حومه جدید نیز به مسیر تهران- قزوین قرار دادیم که صبحها از قزوین حرکت و بعد از ظهرها برعکس حرکت میکند و بهای بلیت را 2 هزار و 500 تومان قرار دادیم.
راشدی توضیح داد: در مسیر تهران، ورامین و پیشوا نیز سه قطار سیر میکند که در آینده نزدیک گرمسار نیز به این مسیر اضافه میشود و بعد از چهار خطه شدن این مسیر زمان تردد قطارها کاهش و میزان قطارها نیز افزایش مییابد.
وی اظهار داشت: در برنامهریزی خود سعی داریم در محورهای جنوب از جمله کازرون و بندرامام نیز خطهای جدید اضافه کنیم.
راشدی در ادامه به کاهش زمان سیر قطارهای از جمله در مسیر اهواز تا بندرامام خبر داد و گفـت: زمان سیر این خط را تا 50 دقیقه کاهش دادهایم.
معاون مسافری راهآهن با اشاره به اینکه توسعه قطارهای حومهای جزء سیاستهای تکلیفی برای راهآهن است گفت: به همین منظور تعدادی واگن از شرکت ایریکو تحویل گرفتهایم و رجا در برنامه کاری خود تحویل واگن باری جدید را قرار داده است.
راشدی در ادامه توضیح داد: سیاست دولت توسعه خط ها و 4 خطه کرده قطارها برای رفاه بیشتر مردم و مسافرارن است
معاون مسافری راهآهن توضیح داد: امیدوار هستیم در بخش بودجهای نگاه ویژهای به راه آهن کند و با توجه به سیاستهای ابلاغی که در بخش حمل و نقل در پیش گرفتهایم بتوانیم این بخش را گسترش دهیم.
انتهای پیام/
امثال بنده که به اجبار از تهران خارج شده ایم (ساکن پردیس هستم) ولی مجبور هستیم هر روز به تهران تردد داشته باشیم ، این انتظار را از دولت داریم که هزینه این ایاب و ذهاب را برای ما کمتر کند