تبریز؛

افتتاح و کلنگ‌زنی سه طرح کشاورزی در شهرستان بناب

همزمان با هفته دولت دو پروژه کشاورزی با حضور استاندار آذربایجان شرقی در شهرستان بناب به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی یک طرح کشاورزی دیگر در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  کانال‌های آبیاری روستاهای خوشه‌مهر و ینگی‌کند به طول 19 کیلومتر دو پروژه‌ای بود که با حضور دکتر جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی و مهندس کریم مهری رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید.

با افتتاح این دو پروژه که از مجموعه طرح‌های پایاب سد علویان هستند، بالغ بر 900 هکتار از اراضی روستاهای خوشه‌مهر و ینگی‌کند تحت پوشش شبکه آبیاری تحت فشار قرار گرفته و 550 خانوار از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند. افزایش بهره‌وری انتقال آب، اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار و افزایش سطح زیر کشت آبی از اهداف این دو پروژه که در مجموع برای اجرای آنها 25 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده می‌باشد.

همچنین با حضور استاندار آذربایجان شرقی عملیات اجرایی طرح آبیاری تحت فشار در 388 هکتار از اراضی پایاب سد دوش در شهرستان بناب آغاز شد.

سد دوش با ظرفیت 2.5 میلیون متر مکعب در 12 کیلومتری شمال غرب شهر بناب واقع شده و آب ذخیره شده در پشت آن به وسیله کانالی به طول 650 متر از رودخانه چوان‌چای تامین می‌شود. 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.