معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: براساس آمارهای موجود، آمار گردشگران اروپایی که با گذرنامه توریستی وارد کشور شدند، 3 برابر شده است.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سعید شیرکوند در خصوص حوزه گردشگری کشور و رشد یا کاهش حضور گردشگران در ایران اظهار کرد: در تحلیل پدیده‌های اقتصادی، تبیین روند باید انجام داد و با بررسی روند رشد در دو سالی که از عمر دولت تدبیر و امید می‌گذرد، یکی از موفق‌ترین و کارآمدترین صنعت‌های کشورمان صنعت گردشگری بوده است.
 
وی افزود: دلایل زیادی برای رشد گردشگری در کشور وجود داشته است؛ به طوری که گردشگران داخلی و خارجی نسبت به گردشگری در ایران توجه فوق‌العاده‌ای پیدا کردند؛ طبیعی است بهبود روابط بین‌الملل ایران با کشورهای جهان بر روی این حوزه تأثیرگذار بوده، اما واقعیت وجودی آن این است که تبلیغات منفی و بد گذشته در مورد ایران بیشتر تأثیر داشته و طی این دو سال خنثی شده است و خیلی از گردشگران خارجی انگیزه داشتند که بیایند و واقعیت ایرانی که از آن می‌شنیدند را ببینند.
 
عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران ادامه داد: مجموعه توریست‌هایی که به ایران آمدند، وقتی بازگشتند قضاوت‌هایشان نسبت به کشورمان تغییر کرده بود و اذعان داشتند که ایران با آنچه ما فکر می‌کردیم، متفاوت بوده است.
 
شیرکوند افزود: براساس آمارهای موجود در سال 93 نسبت به سال 92 آمار گردشگران اروپایی که با گذرنامه توریستی وارد کشور شدند، سه برابر شده که این نشانگر استقبال خوبی است که توریست‌ها برای ورود به ایران از خود نشان می‌دهند.
 
وی در خصوص تعداد گردشگران خارجی که به کشور وارد شده‌اند، گفت: عددی را نمی‌توان گفت چون در کل رقم کمی است؛ به طور مثال در سال 92 توریست‌هایمان از کشور آلمان 6 هزار نفر بود، اما در سال 93 به 18 هزار نفر رسید که این تعداد از کشوری مانند آلمان که خود در سال بیش از 30 تا 40 میلیون گردشگر دارد، عدد بزرگی نیست و نمی‌توان به آن تکیه کرد، ولی روند رشد ورود گردشگران خارجی به کشور مثبت است.
 منبع: فارس
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.