شخصیت‌های برجسته دانشگاهی نخجوان همزمان با برگزاری جشنواره بین‌المللی شهریار در تبریز، نشان فرهنگی «شهریار» دریافت می‌کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان:شخصیت‌های برجسته دانشگاهی نخجوان همزمان با برگزاری جشنواره بین‌المللی شهریار در تبریز، نشان فرهنگی «شهریار»، تندیس و لوح تقدیر دانشگاه تبریز را دریافت می‌کنند.
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه تبریز در روز 24 شهریور و در نخستین جشنواره بین‌المللی نشان فرهنگی شهریار به عیسی حبیب‌بیلی، نماینده مجلس عالی نخجوان و معاون آکادمی علوم جمهوری آذربایجان و ابوالفضل قلی‌یف، رییس انستیتو زبان، ادبیات و هنر آکادمی علوم نخجوان، دو شخصیت برجسته و شناخته‌شده نخجوان به ترتیب نشان فرهنگی شهریار و تندیس و لوح تقدیر نشان فرهنگی شهریار اعطا می‌کند.
این دو شخصیت بر اساس فراخوان دانشگاه تبریز و معرفی و هماهنگی وابستگی فرهنگی ایران در نخجوان از سوی شورای ارزیابی جشنواره بین‌المللی نشان فرهنگی شهریار دانشگاه تبریز انتخاب ‌شده‌اند.
افزون بر این برنامه، به مناسبت روز ملی شعر و ادب ـ سالگرد استاد سید محمدحسین شهریار ـ دو برنامه دیگر فرهنگی یعنی کنگره سالانه شهریار از سوی حوزه هنری آذربایجان شرقی در روزهای 25 و 26 شهریور و محفل شعری از سوی انجمن ادبی تبریز در روز 27 شهریور برگزار می‌شود.
دو شخصیت فرهنگی و ادبی نخجوان در برنامه محفل شعری بر اساس هماهنگی به‌عمل‌آمده از سوی وابستگی فرهنگی کشورمان در نخجوان و به دعوت رسمی ابوالفضل علیمحمدی، رییس انجمن ادبی تبریز شرکت خواهند کرد.
بنا بر اعلام این خبر، در ماه‌های اخیر مناسبات و همکاری‌های دوجانبه ایران و جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان، وارد دوره‌ای جدید شده است.
 
منبع:فارس
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.