دبیر کل سازمان جهانی شهرهای متحد و دولت های محلی امروز در پنجمین اجلاس شهرداران آسیایی در قزوین گفت: برگزاری این نشست پیام آور صلح جهانی است .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مِحمت دومان افزود: این نشست نشان می دهد شهرهایی که مهد تاریخ زمین هستند تا چه اندازه در ایجاد صلح و دوستی در دنیا موثرند.

شهردار شهر تونگی بنگلادش نیز در این همایش به معرفی شهر و کشورش پرداخت و گفت: 384 شهر کشور بنگلادش توسط 511 شورای محلی اداره می شوند و دولت بنگلادش همواره در تلاش است تا میزبانی شایسته برای گردشگران خارجی از جمله ایرانیان باشد.

اِزمِت الله خان افزود: این کشور با 30 درصد جمعیت کشاورز و با وجود گستردگی خطوط ساحلی، به دنبال تقویت توریسم کشاورزی است . 

پورزندی مدیرعامل بانک شهر نیز شهرها را موتور محرک توسعه اقتصادی و فرهنگی کشورها دانست و اظهار داشت: 54 درصد جمعیت جهان شهرنشین  هستند و این نشان دهنده ضرورت توسعه ظرفیت های شهرنشینی است.

خدادای دبیر کل مجمع شهرداران آسیایی این نشست را فرصتی برای تبادل تجربیات میان شهرهای توسعه یافته فرهنگی و گردشگری و شهرهای در حال توسعه دانست.

استاندار قزوین نیز گفت: استان قزوین همه ظرفیتهای گردشگری به جز دریا و کویر را داراست و از این نظزر می تواند مقصد گردشگران باشند. 

مرتضی روزبه بر ایجاد توریسم فرهنگی تاکید کرد و افزود: گردشگری فرهنگی یکی از مهم ترین راه های مصونیت بخشی به فرهنگی غنی ایرانی اسلامی در برابر غرب است. 

وی اضافه کرد: استان قزوین با سابقه تاریخی، مذهبی و فرهنگی خود در همه زمینه ها آماده ورود گردشگران و سرمایه گذاران داخلی و خارجی است. 

شهردار قزوین هم در این اجلاس گفت: اجلاس شهرداران آسیایی فرصتی برای آشنایی ایران و جهان با قدمت هزار و 700 ساله این شهر تاریخی است.

مسعود نصرتی افزود: توسعه اقتصادی در گرو گردشگری پایدار است و قزوین در این سال ها تلاش کرده زمینه مناسبی برای توسعه فراهم آورد.  

پنجمین اجلاس شهرداران آسیایی با حضور شهرداران و نمایندگان 30 شهر آسیا و 15 شهر کشورمان امروز در قزوین از سر گرفته شد.

دو روز نخست این اجلاس چهار روزه، هفتم و هشتم شهریور در تهران برگزار شد.

این اجلاس همزمان با «روز قزوین» با محوریت گردشگری، ترافیک و اقتصاد در حال برگزاری است و فردا هم به بازدید از اماکن تاریخی استان اختصاص خواهد داشت.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.