پذیرفته شدگان در آزمون دستیاری می‌توانند از روز شنبه 14 شهریور ماه با ورود به سایت ثبت نام کنند.

محمد حسین پورکاظمی رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص جزئیات نتایج آزمون دستیاری بیان کرد: پذیرفته شدگان در آزمون دستیاری از روز شنبه مورخ 14 شهریور ماه تا روز دوشنبه مهلت دارند با مراجعه به سایت ثبت نام کنند. 

وی در ادامه افزود: در حدود 7 هزار و 623 نفر مجاز به انتخاب رشته شدند. ما قوانینی برای پذیرفتن داشتیم طبق قانون مجلس باید 30 درصد از سهمیه را به بومی مناطق محروم در رشته‌های مورد نیاز به شرط رسیدن به حد نصاب نمره که 85 درصد بوده است، اختصاص دهیم. 25درصد نیز با همین شرایط برای سهمیه ایثارگران در نظر گرفته شد. 

پورکاظمی همچنین اظهار کرد: دو هزار و 4 نفر به صورت آزاد و 424 نفر از سهمیه ایثار گران، 527 نفر از سهمیه مناطق بومی پذیرفته شده‌اند. ظرفیت پذیرش آزاد سال جاری تقریبا مطابق با سال گذشته است. 

وی اضافه کرد: سهمیه‌های بومی یا رزمندگانی که پذیرفته نشدند افرادی بودند که حد نصاب نمره را نداشتند. 

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی عنوان کرد: 8 نفر هم از قانون استعدادهای درخشان استفاده کردند در مجموع 119 نفر به صورت مازاد پذیرفته شدند تعداد پذیرفته شدگان امسال 3 هزار و 101 نفر است که در مقایسه با سال گذشته 5.8 درصد افزایش ظرفیت داشتیم. 

وی خاطر نشان کرد: 14 هزار و 963 نفر در آزمون دستیاری ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 12 هزار و 102 نفر در جلسه امتحان حاضر شدند. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
پزشک خسته
۱۲:۴۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
خیلی ها طبق ظرفیت دفترچه که مردادماه اعلام شده و 15 درصد رشد را نشان میداد انتخاب رشته کردند و با کمال تاسف 1ساعت مانده به اعلام نتایج وقتی حدود 20روز از انتخاب رشته گذشته و فرصت هیچ اعتراضی نبود نتایج اعلام شد و همه شرکت کنندگان در بهت فرو رفتند تا روند عجایب ازمونن دستیاری دوره 42 در سال 94 تکمیل شود
ایا خبر کذب افزایش 15 درصدی دستیاری داده نمیشد بهتر نبود یا برای ارام کردن صدای اعتراضات به افزایش ناگهانی نمرات دستیاری داده شد
چه انتخاب رشته های نا آگاهانه ای انجام شد غافل از اینکه ظرفیت نسبت به 2سال قبل هم که 2350نفر آزاد پذیرفته شدند هم کمتر است
چقدر خوب جواب زحمات شبانه روز درس خواندنمان را گرفتیم
آخرین اخبار