بخش اعظمی از بازار در دستان آثار ایرانی - اسلامی است. تعداد طرح‌هایی که مورد استفاده قرار می‌‌گیرند، جذاب، متنوع و با سلیقه‌ بچه‌ها تعریف شده است.

برزین ضرغامی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نوشت‌افزارهای غربی در بازار گفت: برای این بحث چند اقدام انجام شده است، از جمله ابتدا مکاتباتی با اداره کل صنعت،‌ معدن و بازرگانی استان تهران داشتیم و با توجه به وظیفه‌ای که وزارت ارشاد دارد، جلسه‌ای با چاپخانه‌ها برگزار کرده‌ایم و از آن‌ها درخواست کردیم که با توجه به اهمیت استفاده نوشت‌افزارهای ایرانی این اقدامات را انجام دهند. به دلیل اینکه چاپخانه‌ها درجه‌بندی دارند، به چاپخانه‌ها ابلاغ کرده‌ایم اگر احتمال انحراف وجود دارد، به ما اعلام کنند چون ما بازرسی و نظارت قوی در حوزه چاپ نداریم و عملا چاپخانه‌ها این مسئولیت را پذیرفتند و ما سعی کرده‌ایم بازرسی‌ها را بیشتر کنیم و اگر تخلفی را ببینیم برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: اقدام دیگری هم انجام دادیم که طبق آن جلسه‌ای با هیئت مدیره نوشت‌افزار‌ها داشتیم تا ببینیم چه اقداماتی صورت گرفته است و بتوانیم با هم همکاری داشته باشیم و این اتفاق مثبتی است و می‌توانیم با هم در این باره پیگیری بیشتری داشته باشیم.

ضرغامی عنوان کرد: با جلسه‌ای که با هیئت مدیره نوشت‌افزارهای ایرانی - اسلامی داشتیم، بخش اعظمی از بازار در دستان آثار ایرانی - اسلامی است. تعداد طرح‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، هم جذاب، متنوع و با سلیقه بچه‌ها تعریف شده است و خوشبختانه درصد عظیمی از بازار در اختیار نوشت‌افزارهای ایرانی - اسلامی است.

وی ادامه داد: البته هستند چاپخانه‌هایی که طرح‌های دیگری را انجام می‌دهند و امیدوارم با بازرسی‌هایی که داریم آن‌ها را تشویق به این کار کنیم.

وی در خصوص برخورد با متخلفین گفت: برخوردها بستگی به شرایط تعریف‌شده در شیوه‌نامه برخود با مجرمین دارد که از جریمه، پلمپ کارهایی از این دست که در حوزه اختیارات وزارتارشاد است، می تواند متغیر باشد.

وی در خصوص اینکه دیگر شاهد برندهای غربی نخواهیم بود، خاطرنشان کرد: این کار شروع شده و اینکه انتظار داشته باشیم یک دفعه این توازن را به هم بزنیم بعید به نظر می‌رسد. این کار فرهنگی است و نیاز به زمان و استمرار دارد و انشاء‌الله طراحان و گرافیست‌های ما و گروه‌های دست اندر کار هم بتوانند در این حوزه‌ ورود کنند و ظرف چند سال این اقدام در بازار صورت گیرد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار