مجموعه‌ای از 37 عنوان دفتر و نوشت‌افزار با نمادهای ایرانی و اسلامی طی آیین ویژه‌ای در آستانه‌ی بازگشایی مدارس رونمایی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فراخوان طراحی این نمادها از اسفند سال 1391 منتشر شد و بیش از سیصدوبیست اثر تا پایان مهلت تعیین شده در اختیار  مدیریت فروش و بازرگانی کانون قرار گرفت.
    در این میان سه عنوان طراحی دفتر و سه طراحی نوشت‌افزار به عنوان برگزیده این مسابقه انتخاب شد ولی تعداد بیشتری از این آثار بر روی دفاتر و نوشت‌افزارها ثبت شده است.

    بر همین اساس قرار است ساعت 10 تا 12 صبح روز 5 شهریور 1392 در آیینی که در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون تهران برگزار می‌شود از این آثار رونمایی خواهد شد.

    بر اساس فراخوان جشنواره، آثار باستانی، شخصیت‌های تاریخی، فرهنگی و حماسی، آیین‌ها، ترانه‌ها، لباس‌ها و تمامی عناصری که نمایان‌گر فرهنگ و هویت اصیل ایرانی، اسلامی باشد، می‌توانست دست‌مایه‌ی خلق این آثار قرار بگیرد و در عین حال بتواند سلیقه، علاقه‌ و نیازهای دانش‌آموزان و دانشجویان را تامین کند.

مرتضی حیدری مشاور اقتصادی مدیرعامل و مدیر فروش و بازرگانی کانون، پیشتر هدف از اجرای این طرح را تشویق خانواده‌های ایرانی به استفاده از تولیدات ملی و خرید محصولاتی عنوان کرده بود که به جای نمادهای خارجی، بر روی این اقلام حک شده باشد.

    در آیین رونمایی از این آثار که جمعی از مسوولان فرهنگی نیز حضور خواهند داشت، سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون و مرتضی حیدری مشاور اقتصادی مدیرعامل و مدیر فروش و بازرگانی کانون سخنرانی خواهند کرد.

گفتنی است؛ سالن غدیر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران واقع شده است./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.