دبیر علمی همایش بین المللی گردشگری گفت: همایش بین المللی بازار یابی دیجیتال و صنعت گردشگری در تبریز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حمید سپید نام امروز در مراسم افتتاحیه همایش یک روزه بازار یابی دیجیتال و صنعت گردشگری در تبریز با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: این همایش با حضور میهمانان داخلی و خارجی در سالن صدرای تبریز آغاز به کار کرد.

وی گفت: دانکن الکساندر ، الکس کنی ، گریت هویله،نیک گرنر و بیتاریز افیشیادقیو از کشورهای اتحادیه اروپا به عنوان سخنرانان اصلی در این همایش حضور دارند.

سپید نام افزود: این همایش در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می شود و چالشهای موجود در بدست آوردن سهم بازار آنلاین توریسم دنیا ، مارکتینگ برای غرب ، توصیه هایی جهت موفقیت در کمپین های آنلاین ، استفاده دیتا برای تصمیم گیری مناسب در بازار یابی اینترنتی از جمله محورهای سخنرانی این همایش میباشد.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین مباحث موجود عدم آشنایی گردشگران خارجی با قابلیتهای گردشگری ایران است که در این زمینه باید تلاش زیادی بکنیم .

وی هزینه های دریافت ویزا برای گردشگران خارجی را سنگین دانست و اظهار کرد: در حال حاضر کشورها به سمت حذف ویزا حرکت می کنند و ما نیز باید در این راستا حرکت کنیم تا گردشگران بیشتری جذب شوند.

وی عنوان کرد: در حاشیه این همایش غرفه های متعددی از سوی سازمانهای داخلی و خارجی گردشگری برپا شده است

فرزین حق پرست ، رئیس سازمان صنایع دستی ، میراث فرهنگی وگردشگری آذربایجان شرقی نیز در این همایش در تبریز با اشاره به جایگاه گردشگری در ثروت افزایی گفت: صنعت گردشگری یکی از پر درآمدترین و پاکیزه ترین صنایع بوده و درآمد زایی بسیاری دارد.

وی ادامه داد: گردشگری در ایران تاریخی پر فراز و نشیب دارد و جهانگردان بسیاری به ایران سفر کرده و دست نوشته های بسیاری از این گردشگران به جا مانده است.

رئیس سازمان صنایع دستی ، میراث فرهنگی وگردشگری آذربایجان شرقی گفت: از نوشته های این گردشگران مشخص می شود که ایران محلی مناسب و زیبا برای گردشگران بوده است و مطالب ارزشمندی به جا مانده است.

حق پرست با اشاره به برنامه بیست ساله کشور برای توسعه گردشگری یادآور شد: بر اساس سند چشم انداز گردشگری باید به نقطه مطلوبی در این زمینه برسیم و بخش قابل توجهی از در آمد ملی از این محل کسب شود.

وی یادآور شد: توسعه گردشگری باید بر پایه مسائل ثابت و ماندگار بوده و ارزشهای فرهنگی و زیست محیطی حفظ شود.

رئیس سازمان صنایع دستی ، میراث فرهنگی وگردشگری توسعه پایدار گردشگری را بر پایه بسترهای نوین دانست و گفت: در این میان گردشگری مجازی و دست یابی به بازارهای جدید برای بستر مناسب توسعه پایدار را فراهم ساخته و اینترنت در این زمینه مهم و کارساز است.

حق پرست در ادامه سخنان خود با اشاره به سیاستهای دولت تدبیر و امید در زمینه توسعه گردشگری گفت: در آذربایجان شرقی سند تدبیر و توسعه گردشگری طراحی شد و هسته های که باعث توسعه سریع گردشگری شود طراحی شده و یکی از هسته های 12 گانه توسعه استان گردشگری است و 7 هسته کلیدی در این میان تعیین شده است.

وی ادامه داد: محور اصلی دراین میان بخش خصوصی است و نقش دولت زمینه ساز حرکت بخش خصوصی است که در این میان بازاریابی و تبلیغات نیز دارای اهمیت ویژه ای می باشد.

رئیس سازمان صنایع دستی ، میراث فرهنگی وگردشگری یادآور شد: حمایت های کلان از بخش خصوصی در زمینه توسعه گردشگری مورد توجه است و اعتقاد داریم که یکی از راه های نجات کشور بخش گردشگری است و بخش خصوصی نیز در این زمینه رسالت مهمی دارد.

وی به برخی قابلیتهای گردشگری در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاران در انواع زمینه های گردشگری می توانند حضور داشته باشند و سازمان صنایع دستی ، میراث فرهنگی وگردشگری نیز آماده است تا قابلیتها و مزیتها را معرفی کند.

شهرام دبیری ، رئیس شورای اسلامی شهر تبریزنیزدر این همایش با بیان اینکه شهر تبریز قابلیتهای زیادی برای جذب گردشگر دارد گفت: علی رغم اقدامات گسترده که در شورای شهر و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شده نتوانسته ایم در این راستا موفق باشیم و باید با افزایش همگرایی در این راستا موفقتر عمل کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: این شهر بزرگان زیادی داشته و دارد و در عرصه های مختلف حرفهای زیادی برای گفتن دارد و یکی از محورهای توسعه ای گردشگری در تبریز توریسم درمانی است.

وی بیان کرد: توریسم درمانی در سالهای گذشته در تبریز به علل مختلف با افت مواجه شده و نتوانسته ایم به رشد خود ادامه بدهیم.

دبیری یادآور شد: شهرداری تبریز تسهیلات خاصی برای امر گردشگری در نظر گرفته و حمایت از شرکتهای گردشگری به صورت کلان صورت می گیرد و علاوه بر این امیدواریم در زمینه تسهیلات بانکی نیز اقداماتی شود.

وی عنوان کرد: شهر تبریز با بسیاری از شهرهای جهان خواهر خوانده است و از سویی دیگر شهردار تبریز به عنوان رئیس اطلس شهرهای جهان اسلام انتخاب شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز یادآور شد: تلاش داریم تا زمینه خواهر خواندگی تبریز با برخی شهرهای اروپایی را نیز فراهم کنیم.

دبیری تاکید کرد: برگزاری همایش های گردشگری و استفاده از قابلیتهای مجازی می تواند به توسعه گردشگری بیانجامد.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.